صالح-به-طالبان--درصد-مردم-خواهان-اعدام-تان-هستند

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به تهدید طالبان می‌گوید: آنها جز آدم کشی چیزی نمی‌فهمند؛ به همین دلیل ۸۵ درصد مردم از درخواست اعدام تروریستان به حیث یک راه حل و عبرت برای سایر آدم‌کش‌ها حمایت نموده اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات معاون اول ریاست جمهوری که پیشنهاد اعدام زندانیان این گروه را مطرح کرده، می‌گوید: کسی حق اعدام «زندانیان جنگی و سیاسی» را ندارد و این عمل بهایی سنگینی خواهد داشت.

 امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۳۰، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ طالبان تروریست تا پریروز ادعا داشتند که در عقب کشتار اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و افراد ملکی قرار ندارند.

وی می‌افزاید که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر نیرو های شجاع و با وقار دولتی توانسته اند ده‌ها تن از اعضای طالبان را که بصورت مستقیم در قتل اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و بمب گذاری های کورکورانه دست دارند دستگیر نمایند.

صالح گفت: در پی اعلامیه من که باید این تروریستان اعدام شوند، سخنگویان طالبان  تروریست واکنش نشان دادند و اخطار دادند که اگر دولت این قاتلین را اعدام نماید، دست به قتل عام مردم خواهند زد.

به گفته وی؛ هشداریه آنها، آنچه را واضح بود واضح تر ساخت که طالب چیزی به جز آدم کشی یاد ندارد.  اکنون دیگر شکی باقی نمانده که طالب تروریست مسوول کشتار  افراد ملکی، جامعه مدنی و خبرنگاران و بمب گذاری های کورکورانه اند.

چنانچه گفته اند؛ دروغ گو نه حافظه دارد و نه شرم.  در بیست و چهار ساعت گذشته اکثر خبرگزاری‌های بزرگ داخلی و جهانی بحث اعدام تروریستان را بازتاب دادند.

آقای صالح تصریح نمود که گروه کاری ما توانسته است بیش از بیست هزار نظر و تبصره را تحلیل و ارزیابی نمایند. هشتاد و پنج درصد مردم از درخواست اعدام تروریستان به حیث یک راه حل و عبرت دهی به مابقیه آدم‌کش‌ها حمایت نموده اند. پانزده درصد کسانی که مخالفت نموده اند اکثر  شان هویت‌های جعلی در مطبوعات دارند.

معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر به نظر خود تاکید ورزید؛ تروریستی که بالفعل دستگیر می‌گردد و ثبوت مادی و معنوی بر ضد آن موجود است باید اعدام گردد.

صالح خطاب به طالبان گفت که از خون هیچ هموطن خویش نمی گذریم. تلاش ما برای ایجاد پرونده های بزرگ حق العبد بر ضد تروریستان ادامه دارد. هر حادثه تروریستی برای ما یک داستان است و هر قربانی یک چهره و یک خانواده.

آقای صالح می‌گوید: چه پیکر هایی که بخاطر جنایت طالب نامراد بخاک سپرده شدند؛ اما بخاک سپاری این داستان و خانواده ها امکان ندارد. هر روز باید این قربانی ها از هنجره هر هموطنان ما فریاد گردد تا اگر چیزی در میان طالب به اسم وجدان وجود داشته باشد، تکان بخورد.

این درحالی است که امرالله صالح، دیروز دوشنبه،( ۲۹ جدی) در گزارش امنیتی «شش‌ونیم» گفت که برای حل معضل ترور در شهرهای بزرگ، شماری از «ترویست‌های بازداشت‌شده» باید اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

صالح به طالبان: 85 درصد مردم خواهان اعدام تان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد