دانش-رسانه‌های-ملی-نباید-در-قوای-سه-گانه-مداخله-کنند

معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم معرفی رییس جدید رادیوتلویزیون ملی تاکید داشت که رسانه‌های ملی نیز باید مستقل و فارغ از مداخله‌های قوای سه گانه حکومت عمل نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم گفت که «آزادی بیان از اصول بنیادین حقوقی و سیاسی و یک حق بشری غیر قابل سلب و اساس بسیاری از حقوق و آزادی‌های دیگر است و امروز وجود آزادی در کشورها و نظام‌های سیاسی مختلف با معیار آزادی بیان سنجیده مي‌شود.»

وی افزود؛ حمایت از آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات به عنوان دو عنصر مهم و مکمل یک دیگر، جزو پالیسی حکومت افغانستان است. وی دست‌آوردهای ۱۸ سال گذشته را مهم خواند و دست‌آوردهای رسانه‌ای را محور همه این دست‌آوردها تعریف کرد.

دانش اولین جریده چاپی افغانستان شمس النهار را آغاز یک سلسله اصلاحات سیاسی توصیف کرد و گفت که بعد از آن، سراج الاخبار، سراج التواریخ و سراج الاحکام، سه سندی مهم فرهنگی-علمی دیگر در تاریخ افغانستان هستند.

معاون رییس جمهور گفت:« نباید به هیچ کس اجازه داده شود که به آزادی‌های مردم و رسانه‌ها تعرض صورت بگیرد و هیچ مصلحتی نباید سبب اهمال و بی توجهی در این زمینه شود

آقای دانش رقابت رسانه‌ای جدید را خطرناک خوانده و رسانه‌های ملی را در این رقابت ناموفق عنوان کرد و خواهان بهبود کیفی فعالیت‌های رسانه‌های ملی شد.

به باور دانش در فعالیت‌های رسانه‌های آزاد بعضا وحدت ملی و منافع ملی صدمه می‌بینند و برخی از رسانه‌های که در اختیار گروه‌های سیاسی قرار دارند با مسایل ملی مغرضانه برخورد می‌کند.

دانش برخورد مسلکی با این موارد را وظیفه رسانه‌های ملی دانسته گفت: «وظیفه رادیوتلویزیون ملی است که در این عرصه‌ها تحرک و فعالیت بیشتری از خود نشان دهد و حقایق و واقعیت‌ها را به طور منصفانه و آنچنان که منافع ملی کشور ایجاب می‌کند انعکاس دهد

معاون رییس جمهور ضمن تبریکی به رییس جدید رادیوتلویزیون ملی، از کارکرد رییس پیشین این نهاد ملی تشکر و قدردانی کرد.

قابل ذکر است که در این مراسم آقای زرین انزور، رییس پیشین رادیوتلویزیون ملی از یک سلسله دست‌آوردهایی در ماموریت ۹ساله خود نام برد و گفت که هنوز مشکلات زیادی نیز در این رسانه ملی وجود دارند.

دانش: رسانه‌های ملی نباید در قوای سه گانه مداخله کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد