دانش-طالبان-مانع-هر-نوع-پیشرفت-شده-اند

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که با توجه به این وضعیت، مردم حق دارند نسبت به روند صلح بی‌باور شوند؛ زیرا طالبان در طول نزدیک به دو ماه مانع هر نوع پیشرفت در مذاکرات صلح شده اند.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز دو شنبه(19، عقرب) در "کنفرانس ملی تقویت روند اطلاعات در سطح محلات" گفت که حکومت از صلح با عزت و امنیت پایدار به تمام معنی و وجود حمایت می‌کند.

وی افزود که گروه طالبان به خاطر انعطاف‌ناپذیری که دارد عامل اصلی بن‌بست در مذاکرات صلح این کشور است و در طول نزدیک به دو ماه مانع هر نوع پیشرفت در مذاکرات صلح شده است.

آقای دانش توضیح داد که با توجه به این وضعیت به مردم افغانستان باید حق بدهیم اگر به روند صلح بی‌باور شده‌اند.

معاون دوم ریاست جمهوری گفت که مردم این کشور نیز به دلیل امتیازهای زیادی که به طالبان در مورد رهاسازی زندانیان این گروه داده شد، حکومت را مقصر می‌دانند.

دانش با انتقاد از افزایش خشونت‌ها و عدم همکاری طالبان در روند صلح این کشور گفت که اکثریت طالبان رها شده از زندان‌های دولت افغانستان بر خلاف تعهداتشان به میدان‌های جنگ برگشته‌اند.

این درحالی است که براساس موافقت نامه میان آمریکا و طالبان که زمستان سال گذشته امضا شد، دولت افغانستان باید پنج هزار زندانی گروه طالبان را می کرد.

دانش: طالبان مانع هر نوع پیشرفت شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد