طالبان-تلاش‌های-اشرف-غنی-را-با-خشونت-پاسخ-دادند

سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گزارشی مبنی بر جلوگیری از پیشرفت روند صلح توسط اشرف غنی می‌گوید که طالبان تلاش‌های صلح‌آمیز رییس جمهور را با افزایش بی‌سابقه خشونت پاسخ دادند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گزارش نیویورک تایمز مبنی بر توقف روند صلح از سوی اشرف غنی با نشر اعلامیه گفته است که رئیس‌جمهور اشرف غنی همواره تلاش‌هایی را در راستای تحرک بخشیدن به گفتگوهای صلح رهبری نموده است.

به گفته وی؛ رئیس‌جمهور کشور با آزادسازی پنج هزار زندانی طالب، یک گام شجاعانه‌ای را به منظور سرعت بخشیدن به گفتگوهای صلح برداشت؛ اما پاسخ طالبان افزایش بی‌سابقه خشونت علیه مردم بود.

آقای صدیقی در این اعلامیه افزوده است که هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی بیست و یک ماده اصول رهنمودی مذاکرات به توافق رسیده‌اند اما در حال بحث روی مقدمه این رهنمود هستند که در آن بعضی موضوعات نیاز به وضاحت بیشتر دارد.

دو روز قبل محمد نعیم، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در توییتی گفته بود که هر دو تیم مذاکره کننده از تکمیل شدن طرزالعمل و توافق دو طرف نوشته اما دولت افغانستان گفت که پیشرفتی در روند گفتگوهای صلح به میان نیامده است.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از سه مقام دولتی آمده است که با وجود توافق احتمالی طالبان و هیأت مذاکره‌کننده افغانستان در قسمت طرز العمل مذاکرات، رئیس‌جمهور غنی نگذاشته که هیأت مذاکره‌کننده با آن توافق کند و این روند پیشرفت داشته باشد.

در این گزارش افزوده شده است که آقای غنی بر یک مورد از جزئیات تاکید کرده و آن این که دولت افغانستان در این طرزالعمل به جای نام‌های دیگر باید با نام رسمی آن یعنی "جمهوری اسلامی افغانستان" یاد شود. جزئیاتی که به گفته این روزنامه در گذشته نیز باعث توقف مذاکرات شده بود.

طالبان تلاش‌های اشرف غنی را با خشونت پاسخ دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد