در-توافقنامه-صلح-با-حزب-اسلامی-حق-کسی-ضایع-نشده-است

رئیس اجراییه می گوید: در روند مذاکرات صلح با حزب اسلامی با همه مردم افغانستان مشوره شده تا جهت ارزیابی این صلح ابراز نظر نمایند بنابراین حق هیچ کس در این توافقنامه ضایع نشده و همه از آن استقبال میکند.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز پنج شنبه( ۸ میزان) در مراسم امضای توافقنامه صلح میان رییس جمهورغنی و گلبدین حکمتیار گفت: صلح با حکمتیار یک قدم برای برقراری امنیت، آرامش مردم و ثبات در کشور است.

رییس اجراییه کشور تاکید کرد؛ استقبال امروز مردم از توافقنامه صلح با حزب اسلامی نشان دهنده این است که همه خواستار صلح از گذشته ها بوده است.

وی همچنان یادآور شد که صلح امروز ریشه در تاریخ مجاهدان و شهدای راه عدالت دارد که بخاطر آوردن صلح در کشور آرمان های زیادی داشتند.

داکتر عبدالله اظهارداشت؛ صلح با حکمتیار به آسانی صورت نگرفته و گفتگوها و تلاش های زیادی در این راستا انجام شد تا به نتیجه رسید.

او اضافه می کند؛ حکومت وحدت ملی در راستای تداوم این صلح از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود و همواره تلاش می شود تا به تعهدات این صلح جامه  عمل بپوشاند.

عبدالله عبدالله صلح امروز را محصولی از اراده قوی دولت و ملت خواند و تاکید کرد زمامداران این کشور مسٔولیت دارند تا به تمامی خواسته های مردم توجه  کرده راه صلح و ثبات در کشور را به پیش گیرند.

رییس اجراییه همچنین به حزب اسلامی اطمینان داد که آنچه در توافقنامه گفته شده از سوی حکومت وحدت ملی عملی خواهد شد.

وی صلح در کشور را یک ضرورت خواند و از سایر گروههای مخالف نیز دعوت کرد تا به روند صلح یپوندند.

آقای عبدالله خاطر نشان ساخت از جنگ هیچ حاصلی نیست جز تباهی، نابودی، کشته شدن مردم بی گناه و ناامنی پس صلح یگانه راه آسایش مردم است و دراین راه کوتاهی نکنند.

در توافقنامه صلح با حزب اسلامی حق کسی ضایع نشده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد