غنی-در-پی-انحصار-قدرت-مقام-های-دولتی-در-حکومت-وحدت-ملی-بی-صلاحیت-هستند

یکی از مقام های حکومت گفته است که رئیس جمهورغنی قدرت را در انحصار ارگ قرار داده و صلاحیت وزیران که در وزارت خانه ها انتخاب شدند از آنها سلب شده است.

به گزارش افغان خبر: نشریه آمریکایی واشنگتن پست، با نشر این گزارش نوشته است که رئیس جمهور افغانستان به یک آمر مستبد میماند و صلاحیت وزیران را ازآنها سلب کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، به نقل از یک مقام دولتی  که نخواسته نامش فاش شود نوشته است که غنی در انتصاب‌های سطح پایین مداخله می‌کند؛ وی وزرا را منصوب می‌کند اما به آن‌ها اجازه و صلاحیت برای انجام کار نمی‌دهد.

همچنان این گزارش رئیس جمهور غنی را به قوم گرایی و پشتونیزه کردن حکومت متهم کرده است.

در گزارش آمده است که اشرف‌غنی در اطراف خود مشاورانی از قوم پشتون گرد آورده است مانند چندین نفر از نزدیک‌ترین افراد به غنی از جمله «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان از قوم پشتون‌های غلجایی است و سلام رحیمی که به عنوان رئیس اداره امور کار میکند.

با این وجود در زمان حکومت وحدت ملی حملات و فعالیت های مخالفان مسلح در ولایات کشور افزایش یافته و در بسا موارد شماری از ولسوالی ها به دست هراس افکنان افتاده است.

همچنان با رویکرد رئیس جمهورغنی اختلافات درون حکومتی نیز بیشتر شده است، جنبش روشنایی که بیشتر آنرا هزاره ها شکل میدهد و علیه کارکرد تبعیض آمیز حکومت دست به اعتراضات گسترده زدند.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری  که به عنوان رهبر ازبیک و ترکتباران افغانستان شناخته میشود نیز از عدم صلاحیت اش اعتراض دارد، همچنان داکتر عبدالله عبدالله شریک سیاسی رئیس جمهور نیز کارکرد ارگ را ناکام خوانده  و بارها صدای اعتراضی از او برخواسته است.

در کنار متنفذان سیاسی، حکومت آقای غنی انتظارات مردم را نیز براورده نتوانسته و اکثرا حکومت وحدت ملی را در امور سیاسی، امنیتی و سیایر بخش ها ناکام میدانند.

غنی در پی انحصار قدرت/مقام های دولتی در حکومت وحدت ملی بی صلاحیت هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد