در-گفتگو-با-طالبان-نباید-بدعت-تاریخی-را-مرتکب-شویم

رییس پیشین امنیت ملی کشور می گوید که زلمی خلیل‌زاد صلاحیت ندارد به نماینده‌گی از افغان‌ها با طالبان گفت‌وگو کند، زیرا ما نمیخواهیم بدعت تاریخی را مرتکب شویم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی، امروز چهار شنبه(25، میزان) در میان باشنده‌گان ولایت کاپیسا از چگو‌نگی گفت‌وگوهای صلح زلمی  خلیل‌زاد با طالبان در قطر انتقاد کرد.

آقای صالح می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح با طالبان باید با مالکیت حکومت و مردم افغانستان انجام شود، زیرا شهروندان این کشور هیچ‌گونه معامله پنهانی را نمی‌پذیرند.

رییس پیشین امنیت ملی، گفت: ما در صورتی مذاکره را می‌پذیریم که نماینده‌ی از این ملت در جریان مذاکره وجود داشته باشد تا یک بار دیگر فریب نخوریم و بار دیگر او بدعت تاریخی را مرتکب نشویم؛ جنگ را می‌بریم و مذاکره را می‌بازیم.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد سفیر سابق امریکا در افغانستان که اکنون نمایندۀ خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌باشد، چند روز قبل در اسلام‌آباد با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ملاقات کرد.

آقای خلیل‌زاد قبل از رفتن به پاکستان، با رییس جمهور غنی و دیگر مقامات و رهبران سیاسی و تنظیمی افغانستان در کابل نیز ملاقات کرده بود.

در گفتگو با طالبان نباید بدعت تاریخی را مرتکب شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد