علمای-افغانستان-نسبت-به-زلمی-خلیل‌زاد-مشکوک-اند

شماری از علمای دین، طی محفل گرامیداشت از میلاد پیامبر اسلام(ص) در کابل اظهار داشتند که تلاش زلمی خلیلزاد برای تامین صلح در افغانستان مبهم بوده و باید برای مردم توضیح داده شود تا جنگ پایان یابد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالحکیم منیب، رهبر حزب انقلاب امروز پنج شنبه(8، قوس) در محفل گرامیداشت از میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت؛ پیام ما به تروریستان این است که به کدام جرم علما را شهید میسازند؟ ما با قربانی آشنایی داریم و هیچ وقت از آن هراس نداریم.

وی افزود؛ روابط ما با نظام مبتنی بر این است که اگر نظام مرتکب تخطی شود و از مسیر اصلی اش انحراف کند، از بعد دینی و انسانی در مقابل اش ایستادگی خواهیم کرد. بنابراین اقدامات حکومت و رییس جمهور غنی برای حمایت و حفاظت از علما کافی نیست‌‌. زیرا تنها با سخن، مشکل علما حل نمی شود.

رهبر حزب انقلاب هشدار داد که علما را مجبور به زور نکنید و از مخالفان نظام و حکومت خواست تا امنیت علمای کرام تامین شود و همچنین تاکید داشت که برای شناخت دسیسه های دشمن باید یک نشست علمی سراسری میان علمای اهل تسنن و تشیع برگزار گردد.

آقای منیب اظهار داشت که سیاسیون ما متاسفانه در معاونیت، وزارت و رهبریت قناعت ندارند اما در خارج از کشور در کارهای پیش پا افتاده نیز راضی هستند. بنابراین تاکید می کنیم که از خواست های شخصی بگذرند و برای تامین صلح واقعی بصورت همگانی تلاش کنیم.

وی تصریح نمود که ما صلح تسلیمی طالبان به حکومت برعکس آن را نمیخواهیم و تلاش خلیلزاد برای صلح افغانستان نیز مبهم است و باید برای مردم توضیح داده شود تا جنگ در افغانستان پایان یابد.

در همین حال شیخ الحدیث ستار گفت که هیچ گروهی با حملات تروریستی شان جمعیت ما را پراگنده نخواهد توانیست.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که چندی قبل، صدها روحانی برای تجلیل از روز تولد حضرت محمد در هوتل اورانس کابل گردهم آمده بودند که مهاجم انتحاری خود را در داخل تالار منفجر کرد و دست‌کم ۵۵ نفر کشته و ۹۴ نفر زخمی برجا گذاشت.

علمای افغانستان نسبت به زلمی خلیل‌زاد مشکوک اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد