دغدغه‌های-اشرف-غنی-و-دلداری-ترامپ-پس-از-توافق‌نامه

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا طی یک تماس تلفنی در رابطه به صلح افغانستان ابراز خرسندی کرد و مراتب تبریکات خود را در این خصوص به رئیس جمهور غنی ابراز نمود.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا شام دیروز طی یک تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص تحولات اخیر در پروسۀ صلح صحبت نمود.

در این مکالمۀ تلفونی، رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا ضمن اینکه از تحول روز گذشته در رابطه به صلح افغانستان ابراز خرسندی کرد، مراتب تبریکات خود را در این خصوص به رئیس جمهور غنی ابراز نمود.

در همین حال، رییس جمهور ترامپ، طی یک نشست در کاخ سفید نیز گفته است که ما به تازه گی توافقنامه برای آوردن صلح در افغانستان را امضاء نمودیم؛ درصورتی‌که کدام اتفاق بد به وقوع بپیوندد، ما دوباره و به‌صورت غیر قابل تصور به افغانستان خواهیم رفت.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیدار با وزیر امور خارجۀ اندونیزیا نیز گفته است که ما مذاکرات را با یک گروه مسلح آغاز می کنیم و آرزومند هستیم که طالبان برای از بین بردن خشونت، به صدای صلح مردم پاسخ مثبت دهند.

این درحالی است که موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، توسط زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر مسوول دفتر سیاسى گروه طالبان، روز شنبه در شهر دوحه قطر درحضورداشت مایک پمپو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، و نماینده گان ۲۰ کشور، به مضاء رسید.

براساس موافقتنامه، در ظرف ۱۳۵ روز نخست، ایالات متحده آمریکا نیروهایش را به ۸۶۰۰ تن در افغانستان کاهش خواهد داد.

دغدغه‌های اشرف غنی و دلداری ترامپ پس از توافق‌نامه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد