دولت؛-نهاد-های-ناقض-قانون-اساسی-را-بررسی-میکند

رئیس جمهور غنی به اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی کشور دستور داده تا نهاد ها و افرادی که قانون اساسی کشور را نقض کرده اند بررسی شوند.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیسجمهور کشور در آستانه تجلیل از هفته ملی قانون اساسی کشور، با اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی در مورد آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم تجلیل از هفته ملی قانون اساسی، معلومات دادند.

رئیسجمهور کشور ضمن تشکری از آنان، گفت که قانون اساسی وثیقه ملی کشور است و مراسم تجلیل آن باید به طور باشکوه و شأندار برگزار گردد.

رئیسجمهور غنی گفت: یک ارزیابی از نهادها و اشخاصی که قانون اساسی را در مواردی نقض کرده اند، صورت گیرد.

وی همچنان افزود: نهادها و اشخاصیکه در زمینه تطبیق قانون اساسی به طور درست عمل کرده اند و برای تقویت بنیانهای قانون اساسی شجاعانه تلاش کرده اند، مورد تقدیر و ستایش قرار گیرند.

رئیسجمهور از کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی خواست تا در هماهنگی با وزارت معارف، قانون اساسی افغانستان را به زبان ساده و قابل تفهیم به متعلمین، جزء تعلیمات مدنی مکاتب کشور ساخته، تا مورد آموزش قرار گیرد.

این در حالی است که در جریان 15 سال گذشته تمام ماده های قانون اساسی کشور نقض شده و تنها ماده‌ی که هنوز استوار مانده به پایتخت کشور اشاره نموده که آنرا شهر کابل خوانده است.

یک مرکز تحقیقی عنوان نموده که بیشترین افراد و نهاد های که قانون اساسی را نقض کرده نیز افراد زورمند، مقام های حکومتی و نهاد های دولتی هستند.

دولت؛ نهاد های ناقض قانون اساسی را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد