طرح-تعدیل-قانون-جلوگیری-از-پول-شویی-را-کابینه-تایید-کرد

وزیر عدلیه طرح تعدیل برخی از مواد قانون جلوگیری از پول شویی و عواید ناشی از جرایم را به کابینه مطرح کرد که این طرح مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش افغان خبر: عبدالبصیر انور وزیر عدلیه کشور در این مورد بیان داشت از آن جایکه ریاست د افغانستان بانک یکی از ادارات کلیدی ذیربط در موضوعات پول شویی میباشد، ایجاب مینماید که ریاست کمیسیون هماهنگی مبارزه با پول شویی و تمویل تروریزم را به عهده داشته باشد.

در طرح تعدیل قانون مذکور ریاست کمیسیون متذکره از وزارت مالیه به ریاست عمومی د افغانستان بانک انتقال یافته، همچنان وزارتهای تجارت و صنایع و اقتصاد؛ و اطاق‌های تجارت و صنایع که در موضوعات پول شویی ذیدخل نمیباشند از عضویت کمیسیون هماهنگی مبارزه با پول شویی و تمویل تروریزم حذف گردیده اند.

کابینه طرح تعدیل برخی از مواد قانون جلوگیری از پول شویی و عواید ناشی از جرایم را با ورود یک سلسله اصلاحات مورد تائید قرار داد.

بههمین ترتیب طرح مقرره تنظیم امور حجاج، معتمرین و زائرین توسط وزیر عدلیه به جلسه مطرح و خاطر نشان گردید، از آنجای‏که مقرره حج عمره و زیارت کربلا جوابگوی نیاز مندیها و مقتضیات کنونی نمیباشد، این مقرره در (۴) فصل و (۲۷) ماده جهت جاگزینی مقرره قبلی تدوین گردیده که در جلسه کمیته قوانین نیز مورد تائید قرار گرفته است.

 به‏ همین ترتیب ایشان به تاسی از هدایت مصوبه شماره ۴۲ مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۴ کابینه، طرح مقرره موسسات تحصیلات عالی خصوصی را بعد از یک سلسله تغییرات به داخل ۴ فصل و ۳۸ ماده به جلسه مطرح نموده، سپس طرح مقرره نظارت از شوراهای ولایتی را که در ۳ فصل و ۱۱ ماده ترتیب و مورد تائید کمیته قوانین نیز قرار گرفته است به جلسه مطرح نمود.

کابینه بعد از بحث همه جانبه؛ وزرای عدلیه، ارشاد حج و اوقاف، تحصیلات عالی، صحت عامه، اقتصاد، مالیه، زراعت و آبیاری و انرژی و آب را تحت ریاست معاون دوم ریاست جمهوری موظف نمود تا طرح مقرره تنظیم امور حجاج، معتمرین و زایرین، طرح مقرره موسسات تحصیلات عالی خصوصی و طرح مقرره طرز نظارت شوراهای ولایتی را طبق تذکر جلسه مجدداً بازنگری نموده، نهائی سازند.

وزیر عدلیه به تاسی از هدایت مصوبه شماره (۴۰) مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۴ کابینه، طرح ایزاد و تعدیل در برخی از مواد مقرره جوازسیر وسایط نقلیه زمینی را که بداخل ۳ ماده ترتیب و مورد تائید کمیته قوانین قرار گرفته است، به جلسه مطرح کرد و مورد تصویب کابینه قرار گرفت.

طرح تعدیل قانون جلوگیری از پول شویی را کابینه تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد