دیدار-حنیف-اتمر-با-جواد-ظریف-در-تهران

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در سفرش به ایران، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان که امروز یک شنبه(1، سرطان) در راس یک هیات بلند پایه سیاسی، اقتصادی، امنیتی به تهران سفر کرده است، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

وزارت خارجه ایران، با صدور اعلامیه‌ای گفته است که هیات در جریان دو روز حضورش در ایران با محمدجواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران و دیگر مقام‌های این کشور دیدار خواهند کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه ایران همچنان آمده‌است که گفت‌وگو، روی موضوعات مختلف در چارچوب سند همکاری‌های جامع ایران و افغانستان، همکاری‌های اقتصادی و مرزی، همکاری‌های مربوط به شهروندان افغانستان، همکاری‌های رسانه‌ای، امنیتی و صحی صورت خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود موضوعاتی چون همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌های مرزی، همکاری‌های مربوط به اتباع افغانستان، همکاری‌های رسانه ای، همکاری‌های امنیتی، همکاری‌های بهداشتی و کار گروه همکاری‌های آب و انرژی محور تماس‌های سرپرست وزارت خارجه افغانستان در سفر به ایران باشد. 

در همین حال، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه با پخش خبرنامه‌ای گفته‌است که در ترکیب این هیات، نماینده‌گان هفت وزارت، پنج ریاست مستقل، مشاور حقوقی ریاست جمهوری و دفتر شورای امنیت ملی حضور دارند.

در خبرنامه‌ی وزارت امور خارجه گفته شده که هدف اصلی سفر این هیات به تهران، بحث و گفت‌وگو روی حوادث خونباری است که اخیراً در منطقه‌ی مرزی میان افغانستان و ایران و همچنان ولایت یزد آن کشور روی داده‌است. 

سفر هیات بلندپایه حکومت افغانستان به ایران در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش موتر حامل شهروندان افغان در ولایت یزد ایران در اثر تیراندازی سربازان ایرانی آتش گرفت و بر بنیاد آمارها در آن رویداد، 3 شهروند افغان، جان باختند و شماری هم زخمی شدند.

همچنان در سوم ماه ثور سال جاری نیز گزارش‌هایی منتشر شد که 57کارگر افغان که قصد سفر به ایران را داشتند توسط مرزبانان ایرانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و سپس به دریا انداخته شدند.

دیدار حنیف اتمر با جواد ظریف در تهران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد