غنی-فاصله-بین-مسجد،-مدرسه-و-پوهنتون-را-از-بین-می‌برم

رئیس جمهور غنی، عصر دیروز طی نشستی با علمای شیعۀ کشور تاکید کرد که فاصله میان مسجد و مکتب و فاصله بین مدرسه و پوهنتون را از بین می‌برم، این یک شعار نیست، بلکه یک هدف واضح می باشد.

به گزارش افغان نیوز: استاد اکبری عضو شورای علمای اهل تشیع و شورای تنظیم امور دینی در این نشست گفت که مراسم عاشورا باید به گونه برگزار شود که در جهت تحکیم پایه های اخوت اسلامی و وحدت ملی ممد واقع گردد.

در همین حال، محمد اسلم شیوا عضو کمیسیون امنیتی مساجد با بیان اینکه باید ما به عاشورا به عنوان یک فرصت بنگریم، گفت که کمیسیون عالی هماهنگی مراسم امور دینی در طی چهار سال گذشته، شب و روز در خدمت مراکز دینی و مذهبی قرار دارد و با تیم امنیتی کابل از نزدیک در تماس بوده و پلان ها و طرح های امنیتی خویش را با نهادهای امنیتی ارائه کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور گفت: محرم فرصت بزرگی است که مسلمانان در آن تجدید عهد می کنند و تجلیل از مراسم کربلا در دل هر مسلمان دوامدار است. همچنان عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی، فرهنگ همدیگر پذیری و حسن اتفاق می باشد. امام حسین(رض) برای اصلاح، پرچم بلند کرده بود و ضرورت اصلاح در جوامع اسلامی دوامدار می باشد.

رئیس جمهور گفت که احساسات ما باید در چوکات عقل و شریعت بیاید و جوانان باید این را درک کنند که تمام مردم ما در روز عاشورا عزادار هستند. بنابراین، نارسایی ها به گونه واضح بررسی شود؛ زیرا کار کمیسیون عالی هماهنگی مراسم امور دینی ده روزه نیست، بلکه ۱۲ ماهه می باشد.

وی تصریح کرد که بالای پیشنهادات تان مشاور امنیت ملی و مسئولین سکتور امنیتی بحث کرده اند و باید عملی شود و برای تمام ارگان های امنیتی تامین امنیت مراسم عاشورا در اولویت قرار دارد و باید مرکز سوق و قومانده فعال باشد.

آقای غنی گفت که در این شرایط حسن همبستگی، درد مشترک و رسیدگی به فقرا از موضوعات مهم می باشد و رسالت حضرت زینب در تاریخ ثبت است و باید به نقش سازندۀ زنان در این مراسم تاکید صورت گیرد.

وی با بیان این‌که احساسات جوانان ما باید جهت داده شود و امروز افغانستان نمونۀ همزیستی دو مذهب بزرگ اسلامی می باشد، تاکید کرد؛ امسال یکی از اهداف مهم ما این است که فاصله میان مسجد و مکتب و فاصله بین مدرسه و پوهنتون را از بین ببریم، این یک شعار نیست، بلکه یک هدف واضح می باشد.

این درحالی است که محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده که "تهدیدات امنیتی بر اماکن عزاداری و مراکز تجمع عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر جدی است".

آقای دانش در پیامی که در صفحه رسمی فیسبوک خود منتشر کرده، نوشته که با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و صفوف "گروه‌های افراطی" به وجود آمده است در "رویکردهای تروریستی" این گروه ها نیز ممکن است تغییراتی به وجود بیاید.

غنی: فاصله بین مسجد، مدرسه و پوهنتون را از بین می‌برم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد