نقش-علما-در-افغانستان،-شاه-کلید-ختم-جنگ-پنداشته-‌می‌شود

رهبری حرکت انقلاب اسلامی افغانستان در واکنش به حملات تروریستی در کابل و ننگرهار می‌گوید که هرگاه علمای کرام مطابق به یک احساس نیک برای آبادی افغانستان کمر بسته کنند، بخش بزرگی از مشکلات حل و به جنگ نقطه پایان گذاشه خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد مجاهد عضو رهبری حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، امروز چهارشنبه( 24، ثور ) طی یک کنفرانس خبری، حمله مرگ بار روز گذشته در کابل و ننگرهار را نکوهش کرده و گفت: جنایت کاران تاریخ همه روزه هزاران افراد بی گناه را به شهادت می‌رسانند، اما این حملات وحشیانه شان در هیچ آیینی مبنا و توجیه شرعی ندارد.

آقای مجاهد بیان کرد، « هیچ انسانی دارای تفکر ملی و اندیشه اسلامی نمی‌تواند که چنین حملات خون‌بار را توجیه کنند و در هیچ شریعتی چنین جنایتی وجود ندارد، اما دشمنان اسلام در افغانستان هرازگاهی نوزادان را در شفاخانه ها، دانشجویان را در مراکز تعلیم و تحصیل و علما را در مساجد مورد حمله قرار می‌دهند.»

او افزود: حکومت باید در مورد قتل های زنجنیره‌یی که توسط گروه های مختلف هراس افگن صورت می‌گیرد، تحقیق کند و عاملان آن را گرفتار و به پنجه قانون بسپارد.

وی گفت: «علما به حیث یک سمبول و حدت ملی می توانند مشکلات را در کشور حل کنند و جلو تفرقه افگنی هایی را که از سوی دشمن پخش می گردد، بگیرند. بنابراین، هرگاه علمای کرام مطابق به یک احساس نیک برای آبادی افغانستان کمر بسته کنند، ما به زودی شاهد اتحاد، حل مشکلات میان افغا نها و ختم جنگ در کشور خواهیم بود.»

وی تصریح کرد که جنگ راه رسیدن به صلح در افغانستان نیست و زمان استبداد و انحصار پایان یافته است. بنابراین جنگجویان گروه طالبان باید از حملات خون بار شان دست بردار شوند.

با این حال، گزارش ها می رساند که گروه طالبان در بیشتر از دو نیم ماه گذشته پس از امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده امریکا، تاکنون، سه هزارو 712 حملات هراس افگنی را انجام داده اند که در نتیجه آن 469 تن افراد ملکی کشته و 948 تن دیگر شان زخم برداشته اند.

از سوی هم، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در واکنش به حمله های روز گذشته در شفاخانه نسایی ولادی در غرب کابل و تشیع جنازه در ننگرهار به نیروهای امنیتی دستور داده که به حالت تهاجمی درآیند.

رئیس جمهور غنی از نیروهای امنیتی کشور خواسته است که حمله های شان را بر گروه طالبان از سر بگیرند؛ زیرا این گروه همواره صدای صلح را ناشنیده گرفته و بر خشونت ادامه داده اند.

این درحالی است که مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا نیز در کنار نکوهش این حمله ها، طالبان و حکومت افغانستان را فرا می‌خواند که عاملان این حمله ها را به عدالت بکشانند.

نقش علما در افغانستان، شاه کلید ختم جنگ پنداشته ‌می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد