دیدار-رئیس‌جمهورغنی-با-معاون-سرمنشی-سازمان-ملل-متحد

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری کشور با میسرو سلاو جینکا معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی دیدار کرد.

به گزارش افغان خبر: در این دیدار که در ارگ انجام شد، رئیسجمهورغنی ضمن تبریکی به میسرو سلاو جینکا بهخاطر وظیفۀ جدیدش، برای وی در این مأموریت آرزوی موفقیت کرد.

میسرو سلاو جینکا تمنیات نیک سرمنشی سازمان مللمتحد را به رئیس‌جمهورغنی تقدیم نمود و هردو جانب در مورد امنیت، ثبات و صلح منطقه، همکاری‌های همه‌جانبه، مبارزه با تروریزم وسایر موضوعات مهم بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهورغنی با اشاره به نقش سازمان ملل‏ متحد در مسایل جهانی گفت، سازمان مللمتحد به‌هدف بحث و تصامیم مشترک روی موضوعات عمدۀ منطقه، کنفرانسی را به سطح کشورهای منطقه برگزار نموده و نقش خویش در این راستا را ایفا نماید.

معاون سرمنشی ملل متحد در امور سیاسی گفت که سازمان مللمتحد به‌خاطر حل مناسب مسایل منطقوی آمادۀ هرگونه همکاری می‌باشد. وی افزود، پیشنهاد رئیس‌جمهور را در خصوص برگزاری کنفرانس در سطح منطقه با سرمنشی سازمانملل متحد شریک خواهد ساخت.

رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن بحث پیرامون ابعاد مختلف تروریزم و جنگ، بر تأمین روابط دولت با دولت میان کشورها تأکید کرد و همچنان مناسبات و روابط برخی از دولت‌ها با عناصر غیرحکومتی را برای ثبات و پیشرفت منطقه قابل نگرانی دانست.

دیدار رئیس‌جمهورغنی با معاون سرمنشی سازمان ملل متحد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد