قیمت-صلح-افغانستان-را-امارات-پرداخت-کرد

ریاست جمهوری با ابراز تأسف از مرگ سفیر امارات متحده عربی در کابل، گفته که وی و همکارانش بزرگترین قربانی را بخاطر صلح و انکشاف افغانستان متقبل شده است.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفته که محمداشرف غنی رئیسجمهوری کشور با آگاهی از خبر درگذشت جمعه محمد عبدالله الکعبی سفیر امارات متحده عربی در افغانستان، شدیداً متاثر گردید.

سفیر امارات متحدۀ عربی و شماری دیگری از دیپلماتهای آن کشور که به تاریخ ۲۱ جدی سال روان بهمنظور افتتاح بنیاد خیریۀ النهیان به ولایت کندهار سفر کرده بودند، هدف یک حملۀ تروریستی قرار گرفتند. در آن حادثه تروریستی جمعه محمد عبدالله الکعبی جراحت برداشت.

ریاست جمهوری نوشته که سفیر امارات متحده عربی و همکارانش در یک ماموریت بشردوستانه بخاطر صلح و انکشاف افغانستان بزرگترین قربانی را متقبل شدند، این قربانیها فراموش نخواهند شد و نزد مردم افغانستان ماندگار خواهند ماند.

رئیسجمهور غنی ضمن ابراز تاثر و تألم بخاطر درگذشت سفیر امارات متحده عربی در افغانستان، گفت که حمله بالای دیپلماتهای امارات متحده عربی نمیتواند روابط ما را با این کشور خدشه دار کند، زیرا افغانستان و امارات دارای روابط پایدار و مستحکم می‌باشند.

رئیس جمهور افزود: ریختن خون شهروندان افغانستان و امارات متحدۀ عربی در این رویداد تروریستی، عزم و ارادۀ حکومات و مردمان دو کشور را در راستای مبارزه با تروریزم راسخ تر میسازد.

رئیس جمهور کشور مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانوادۀ مرحوم الکعبی، حکومت و مردم دوست و برادر امارات متحده عربی ابراز می‌کند.

گفتنی است که رئیس جمهور غنی اخیراً به امارات متحده عربی سفر کرد و به‌گونۀ جداگانه با خانواده‌های دیپلمات‌های آن کشور که در حادثه تروریستی کندهار به شهادت رسیده بودند، دیدار نمود و مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان به آنان ابراز کرد.

قیمت صلح افغانستان را امارات پرداخت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد