غنی-برای-تحقق-خواست-های-مردم-تلاش-میکند

بر اساس یک تحقیق ۴۷درصد مردم گفته اند که افغانستان در مسیر نادرست روان است و از عملکرد حکومت ناراض هستند، رئیس جمهورغنی میگوید که برای براورده شدن خواست های مردم تلاش میکند.

به گزارش افغان خبر: در حال حاضر بخش بزرگی از مردم از عملکرد حکومت، اصلاحات و مبارزه با فساد راضی نیستند و باور دارند که هر روز مشکلات شان بیشتر میشود.

اما رئیس جمهورغنی در دیدار با جان سوپکو بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان از فعالیت های حکومت و مبارزه جدی با فساد اداری سخن گفته است.

رئیسجمهورکشور، در این دیدار که روز گذشته انجام گردید از آقای جان سوپکو بهخاطر ارائه گزارش وی و همچنان مصرف مؤثر منابع این نهاد روی موضوعات به ویژه فساد اداری در افغانستان، تشکر کرد.

رئیسجمهور غنی افزود که مردم افغانستان خواهان یک حکومت کارا، مؤثر و پاک میباشند و تمام تلاش ما این است که خواست مردم خود را برآورده سازیم. وی گفت، اقدامات اولیه برای مبارزه با فساد آغاز و عملی گردیده و در راستای مبارزه با فساد اداری ارادۀ قاطع داریم.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی با اشاره به اینکه فساد یکی از عوامل بی‌ثباتی کشور است، بر مبارزه جدی علیه این پدیده تأکید ورزیده گفت، اصلاحات در پروسۀ خریداریها به ویژه در وزارت دفاع ملی ایجاد شده و این اقدامات در سایر بخشها نیز گسترش مییابد.

ابتدا، جان سوپکو در خصوص فساد اداری به رئیسجمهورغنی گزارش داد. او از آغاز کار موفقانه مرکز عدلی و قضایی و نیز از اقدامات جدی حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد به رئیسجمهور کشور تبریک گفت.

سرمفتش ایالات متحدۀ امریکا افزود، قدمهای جدی که حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری برداشته است، بیانگر جدیت و ارادۀ قوی حکومت در راستای مبارزه با این پدیده میباشد که این موفقیت در گزارش ما و نهاد شفافیت بینالملل بازتاب یافته است.

آقای جان سوپکو گفت: همانگونه که شما از کافی نبودن اقدمات سخن گفته بودید، اقدامات اخیر حکومت افغانستان یک مسیر خوب و عملی را جهت مبارزه با فساد ایجاد کرده است.

وی علاوه کرد که باید اقدامات برای مبارزه با فساد بیشتر شود و روند آوردن اصلاحات در بخشهای مختلف تداوم یابد. او همچنان گفت، ما از هرنوع تلاش و اقدامات حکومت افغانستان درخصوص مبارزه با فساد اداری حمایت مینمایم.

سرمفتش ایالا متحدۀ امریکا در رابطه به تقاضای قبلی حکومت افغانستان پیرامون پولهایکه از طریق فساد به بانکها سرمایه‏گذاری شده نیز گزارش داده گفت، بررسیها در این زمینه صورت گرفته و ما به پیشرفتهای خوبی دست یافته ایم.

 

غنی برای تحقق خواست های مردم تلاش میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد