دیدار-هیأت-سیاسی-طالبان-با-سفیر-جدید-ایران-در-قطر

مسئول دفتر سیاسی طالبان در بخش ارتباط با کشورهای آسیای میانه و هیئت همراهش با سفیر جدید کشور ایران در دوحه و هیئت همراه او ملاقات نمودند.

به گزارش افغان نیوز: حمید دهقانی، سفیر جدید ایران در قطر، در صفحه‌ی تویترش نوشته است: «هیاتی از دفتر سیاسی جنبش طالبان با حضور در سفارت ایران در دوحه و ملاقات با اینجانب با محکومیت ترور دکتر فخری زاده، شهادت ایشان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.»

محمد نعیم، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، نیز در تویترش گفته است: «پیش از چاشت امروز سه شنبه(11، قوس) مسئول دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان در بخش ارتباط با کشورهای ایران، ترکیه و آسیای میانه محترم قاری دین محمد حنیف صاحب و هیئت همراهش با سفیر کشور ایران در دوحه محترم حمید رضا دهقانی و هیئت همراه او ملاقات نمودند».

وی گفته است: «درین ملاقات در مورد موضوعات مربوطه‌ی هر دو کشور و همچنان مذاکرات بین الافغانی گفتگو شد».

این درحالی است که از آغاز گفتگوهای صلح میان هیأت‌های گفتگوکننده صلح حکومت افغانستان و گروه طالبان بیش از دو ماه گذشته اما هنوز نتیجه نداده است.

گروه طالبان در حالی با سفیر جدید ایران دیدار می‌کند که تنش‌های سیاسی میان آمریکا و ایران کاهش نیافته و طالبان سال گذشته با آمریکا توافق‌نامه‌ای را برای آوردن صلح در افغانستان امضاء کرده بود.

دیدار هیأت سیاسی طالبان با سفیر جدید ایران در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد