فیلم-آزار-و-اذیت-افغان‌ها-در-ایران-واقعیت-ندارد

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیوند به انتشار فیلم اهانت‌ به افغان‌ها در فضای مجازی اعلام نموده که این گونه شیطنت‌ها در مناسبات خوب دو کشور خللی وارد نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: طی چند روز اخیر، فیلمی در میان کاربران فضاي مجازي دست بدست می‌شود که در آن چند نفر مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند و منتصب  به مهاجرین افغان در ایران شده است.

نیروی انتظامی ایران در پیوند به این قضیه با نشر اعلامیه گفته است که تصاویری اهانت به براداران افغانستانی در فضای مجازی باعث آزردگی خاطر همه هموطنان ایرانی شده و ما وظیفه خود می‌دانیم که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم.

بررسی های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویا این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می‌کند.

بخش دیگری از این اطلاعیه می افزاید: افغانستان و ایران دو کشور دوست و همسایه و دارای فرهنگ مشترک با قدمت تاریخی در اتحاد و همکاری هستند و جمهوری اسلامی ایران همواره با وجود مشکلات و تحریم های پیاپی و ظالمانه  از کشور افغاستان حمایت کرده و می کند.

اعلامیه افزوده است که مردم افغانستان طی چند دهه اخیر به دلیل مشکلات عدیده، وارد کشور ما شده و جمهوری اسلامی ایران همواره با آغوش باز،  میزبان برادران و خواهران خود بوده است.

دشمنان که گویی از این همدلی و تعامل انسانی میان دو کشور رضایت ندارند، هرازگاهی شیطنت کرده و تمام توان شان را به کار می بندند تا دو ملت را نسبت به هم بی اعتماد کنند. اما مردم ایران و افغانستان همواره در کنار هم و پشتیبان یکدیگر خواهند بود و ایجاد این نوع تنش ها در روابط و مناسبات خوب دو کشور خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان نیروی انتظامی با هشدار به افرادی که اقدام به انتشار این‌گونه فیلم‌های کذب در فضای مجازی می نمایند، تاکید می‌کند که ضمن شناسایی آنها، با اینگونه افراد براساس قانون برخورد خواهد کرد.

این درحالی است که تاکنون چندین گزارش‌ از بدرفتاری با مهاجران و کارگران افغان در ایران منتشر شده و مورد انتقاد دولت افغانستان و نیز شهروندان ایران قرار گرفته است.

فیلم آزار و اذیت افغان‌ها در ایران واقعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد