دیدار-هیات-مذاکره-کننده-صلح-با-معاون-رئیس-جمهور

اعضای هیات مذاکره کننده صلح در آستانه سفر به دوحه، شام دیروز با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که در این دیدار در باره چگونگی گفتگوهای صلح، موضوعات قابل طرح در این گفتگوها، اصول اساسی که منافع مردم افغانستان را تضمین می کنند، ضرورت اجماع سیاسی  و برخی موضوعات دیگر بحث صورت گرفت.

اعضای تیم مذاکره کننده هریک به تفصیل در مورد دیدگاه های خویش و نحوه به اجماع رساندن همه اقشار مختلف مردم و جناح های سیاسی توضیح دادند و خواستار حمایت همگانی از تیم مذاکره کننده شدند.

معاون دوم رئیس جمهور در این دیدار، دیدگاه های حکومت افغانستان را در مورد روند صلح تبیین نمود و از دیدگاه های روشن اعضای تیم مذاکره کننده استقبال کرد.

آقای دانش ضمن اظهار خوش بینی از فرصتی که برای صلح پیش آمده است، گفت که منطق دولت جمهوری اسلامی افغانستان در قبال روند صلح، روشن، قوی و برخاسته از منافع و مطالبات مردم افغانستان و مبتنی بر حقوق اساسی شهروندان کشور است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد که در تیم دولت جمهوری اسلامی افغانستان وحدت نظر کامل و اجماع بی سابقه وجود دارد و امیدواریم که این اجماع سیاسی در سطح کشور گسترش یابد و تمام مردم افغانستان زیر چتر نظام جمهوری اسلامی از ارزش های انسانی، آزادی های مدنی و ارزش های مندرج در قانون اساسی حمایت کنند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز روز گذشته در دیدار با اعضای هیات مذاکره کننده تاکید داشت؛ پس از امضای فرمان عفو ۴۰۰ زندانی طالبان، توقع مردم این است که دیگر هیچ مانع و بهانه ای برای آغاز مذاکرات وجود نداشته باشد.

آقای غنی تصریح کرد که ما به صلح متعهد هستیم و هدف این است که جنگ به گونه اساسی به پایان برسد. بنابراین، هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان در مورد صلح پایدار و باعزت که خواست مردم افغانستان است، مذاکره می کند.

دیدار هیات مذاکره کننده صلح با معاون رئیس جمهور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد