گفتگوی-عبدالله-و-سرمنشی-ناتو-در-رابطه-به-موانع-صلح

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و ینس استولتنبرگ، سرمنشی سازمان پيمان اتلانتيك شمالی (ناتو) در رابطه به رفع موانع پیشروی صلح و امضاى فرمان رهائى ٤٠٠ زندانى طالبان به‌صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی‌فسبوک اش نوشته است که ینس استولتنبرگ از حمایت لويه جرگه مشورتى صلح در رابطه به رفع موانع پیشروی صلح و امضاى فرمان رهائى ٤٠٠ زندانى طالبان استقبال نمود و ابراز اميدواری كرد كه مذاكرات بين الافغاني بزودى آغاز گردد.

آقای عبدالله ضمن تشکری از حمايت دوامدار ناتو از حكومت و مردم افغانستان تأكيد كرده است كه اكثريت اشتراك كنندگان لويه جرگه مشورتى صلح بخاطر ختم جنگ و رفع موانع در راه تامين صلح در كشور از آزادى زندانيان حمايت كردند و حالا مردم افغانستان اميدوارند كه در نتيجه مذاکرات بين الافغانی كه طى چند روز آينده در قطر آغاز خواهد شد، راه برای تأمین صلح سراسری در کشور هموار گردد.

در اخیر رییس شورای عالی مصالحه ملی از آمادگی کامل هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی برای آغاز مذاکرات اطمینان داده است.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی‌ مانده طالبان از فهرست ۵ هزار نفری این گروه را امضا کرده است.

در ماه فبروری توافقی میان امریکا و طالبان در دوحه به امضا رسید که رهایی زندانیان طالبان پیشرطی برای آغاز مذاکره میان افغان ها تعیین شده است. طالبان نیز در هفته های پسین همواره تاکید کردند که پس از رهای ۵۰۰۰ زندانی این گروه از بند حکومت، وارد مذاکرات میان افغان ها خواهند شد.

گفتگوی عبدالله و سرمنشی ناتو در رابطه به موانع صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد