رئیس-جمهورغنی-نظر-مشاور-را-با-خود-دارد

مسئولان ریاست جمهوری میگویند که شایعات داشتن ۲۰۰ مشاور در ریاست جمهوری نادرست است و رئیس جمهورغنی تنها از سخنان ۸۰ تن به عنوان مشاور استفاده میکند.

به گزارش افغان خبر: به نقل از "بخدی"هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری ا گفته است که بر اساس فقره سیزدهم ماده ۶۳ قانون اساسی، رئیس جمهور در بخشهای مختلف برای اهداف خاص شماری از مشاورین را استخدام کردهاست.

مقام ها در ارگ ریاست جمهوری افغانستان می گویند که رییس جمهور تنها ۸۰ مشاور دارد و ادعا ها درباره داشتن ۲۰۰ مشاور کاملا نادرست است.

او گفته است که آقای غنی در بخش های مختلف حدود ۸۰ مشاور دارد که در حالات ضرورت به رییس جمهوری مشوره های سودمند خواهد داد.

او به رادیو آزادی گفته است:« مشاورین رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی و برای اهداف مشخص انتخاب شدهاند که از تجارب و کادرهای مسلکی آنان در کارهای دولت استفاده میشود، حدود هشتاد مشاور در هشت کمیته خاص گماشته شدهاند که در هر کمیته ده تا دوازده مشاور کار میکند.»

به گفته چخانسوری مشاورین رئیس جمهور در بخشهای اقتصاد، صحت، سیاست، حل منازعات قومی، امنیت، مسایل دینی، اجتماعی و فرهنگی تنظیم شدهاند.

پیش از این برخی رسانه ها، اعلام کرده بودند که رییس جمهوری، رییس اجراییه و معاونین شان دارای بیش از ۵۰۰ مشاور دارد.

فکوری بهشتی یک عضو ولسی جرگه می گوید که معاشات محافظین این مشاورین دو برابر نماینده های مردم در پارلمان است.

آقای بهشتی گفته است:« شما می‌بینید که رئیس جمهور دوصد مشاور دارد. رئیس اجرائیه بیش از دوصد مشاور دارد معاونین‌شان نیز همینطور، از نزد خود بست ایجاد میکنند و این بار مالی دارد میدانید که یک مشاور اینها چقدر مصارف دارد دو برابر اعضای پارلمان معاش دارند و دو برابر اعضای پارلمان محافظ دارند.»

با این حال ریاست جمهوری این  ادعای آقای فکوری را رد کرده و گفته است که معاش و امتیازات مشاورین رئیس جمهوری بر اساس قانون تنظیم شدهاست.

این درحالی است که ریاست اجراییه نیز در ترکیب مشاورین خویش نزدیک به ۱۰۰ نفر را در بخش های مختلف استخدام کرده است که شماری از این مشاوران به شکل افتخاری برگزیده شده اند.

در لیستی که در اختیار خبرگزاری افق قرار گرفته برخی از افراد در بخش های همسان به عنوان مشاور انتخاب شده اند.

ریاست جمهوری گفته است که در ترکیب مشاورین رییس جمهوری برابری های قومی، سمتی و نژادی در نظر گرفته شده است.

جنجال مشاوران ریاست جمهوری درحالی رسانه ای شده است که هفته گذشته ریاست جمهوری تمامی کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را به عنوان مشاوران تازه اش استخدام کرد.

رئیس جمهورغنی نظر 80 مشاور را با خود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد