کمیشنران-کمیسیون-های-انتخاباتی-سوگند-وفاداری-یاد-کردند

کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی بعد از تعیین شدن از سوی ریاست جمهوری امروز در ارگ سوگند وفاداری یاد کردند، تا به کار شان صداقت پیشه کنند.

به گزارش افغان خبر: بعد ختم کار کمیته گزینش و معرفی 21تن نامزد کمیشنری در کمیسیون مستقل انتخابات و 15 تن به عنوان نامزد در کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی رئیس جمهور از این میان 7 تن را به عنوان کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات و 5تن را به عنوان کمیشنر در کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی برگزید.

رفیع الله بیدار، ملیحه حسن، نجیب احمدزی، عبدالقدیر قریشی، ویسمه بادغیسی، گلا جان صیاد و معاذ الله دولتی به عنوان کمیشنران در کمیسیون مستقل انتخابات برگزیده شدند.

از سوی هم علی رضا روحانی، عبدالبصیر فایض، حمیرا حقمل، عبدالعزیز آریایی و دستگیر هدایت کسانی هستند که بعد از این به عنوان کمیشنر در کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی کار خواهند کرد.

انتخاب کمیشنران جدید برای کمیسیون های انتخاباتی از جمله بخش مهم روند اصلاحات انتخاباتی به شمار میرود که امروز به پایان رسید.

این افراد امروز دو شنبه (2قوس) در ارگ ریاست جمهوری با حضور داشت رئیس جمهورغنی، دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور، فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا، محمد محقق معاون ریاست اجرائیه و شماری دیگر از سران حکومت مراسم تالیف را بجا آوردند.

قرار است در آینده نزدیک با آغاز کار این افراد به عنوان کمیشنران جدید؛ تقویم انتخاباتی اعلام شود و زمان مشخص برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها بر اساس قانون جدید انتخابات دایر گردد.

رئیس جمهور در مراسم تالیف کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی گفت که تعیین این افراد روند طولانی را طی کرده است باید این افراد به صورت مستقلانه و با صداقت به کار شان ادامه دهند.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز گفت که باید آنها صداقت پیشه کنند چون از میان 700تن این افراد انتخاب شدند.

کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی سوگند وفاداری یاد کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد