رسانه-امریکایی-خروج-از-افغانستان،-شرم‌-همیشگی-خواهد-بود

نشریه خبری نیویورک پست، در مقاله‌ای سالگرد خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان را، برای کشورشان لحظه شرم‌آور همیشگی توصیف کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این رسانه که قدیمی ترین نشریه خبری ایالا متحده با (بیش از ۲۰۰ سال قدمت) است نوشته که یک سال پیش، نیروهای ایالات متحده، خروج نهایی از افغانستان را با تبعیت از دستور رییس جمهور جو بایدن مبنی بر خروج کامل تا ۳۰ آگست آغاز کردند.

این رسانه گفته که 13 سرباز امریکایی و تعداد زیادی غیرنظامی در یک حمله انتحاری در میدان هوایی کابل کشته شدند و صدها شهروند ایالات متحده و هزاران دارنده گرین کارت امریکا نیز پشت سر مانده اند.

این رسانه نوشته که « ده‌ها هزار افغانستانی که در طول مأموریت ما در آنجا به ما کمک کردند، به رحمت ناامیدانه حاکمان طالبان رها شدند؛ درست پس از آن‌که بایدن تاکید کرد:« ما در کنار شما خواهیم بود همانطور که شما به پای ما ایستادید».

این رسانه نوشته که سال گذشته ثابت شد که طالبان مثل همیشه هستند، علیرغم تئوری‌های دولت مبنی بر اینکه طالبان بهبود یافته اند؛ دختران افغانستان اکنون پس از ۱۲ ماه از آموزش محروم هستند و زنان افغانستان نمی توانند بدون همراه مرد سفر کنند.

نیو یورک پست گفته که اقلیت‌های قومی و مذهبی از مشارکت سیاسی در سطوح بالا محروم هستند.

این رسانه گفته که انتخابات و رسانه های مستقل به تاریخ پیوستند. سازمان ملل سطوح «بی‌سابقه» گرسنگی را شناسایی کرده که ده‌ها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته این رسانه تمامی این اتفاقات به این دلیل است که جو بایدن از نگه داشتن ۲۵۰۰ نیروی امریکایی در افغانستان خودداری کرد و با رها کردن میلیون‌ها دالر اسلحه و وسایل نقلیه در جنگ افغانستان، طالبان را تقویت کرد.

طبق این گزارش، طالبان حتی اجازه دادند القاعده به افغانستان بازگردد. عقب نشینی کامل، زمانی که نیروهای ایالات متحده مدت زیادی از نبرد فعال خارج شده بودند، هرگز معنی نداشت.

این رسانه در پایان این مقاله نوشته که اکنون دو دهه تلاش متحدان به پایان رسیده است. مرد افغانستان بیش از هر زمان دیگری تحت ستم قرار گرفته‌اند. القاعده دوباره می‌تواند از فضای امنی که در این کشور دارد نقشه بکشد و برنامه‌ریزی کند و جو بایدن، به دروغ‌گویی‌های خود ادامه می‌دهد.

رسانه امریکایی: خروج از افغانستان، شرم‌ همیشگی خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد