رهایی-۵-هزار-زندانی-طالبان-به-مذاکرات-سلیقوی-انجامید

رییس حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان می‌گوید که میزان خشونت با رهایی ۵ هزار زندانی طالبان نه تنها کاهش بلکه مذاکرات صلح نیز شکل سلیقوی به خود گرفت.

به گزارش افغان نیوز: سید مهدی انوری، رییس حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان، امروز( شنبه، ۱۱ دلو) در نشست خبری گفت: با آنکه ۵ هزار زندانی طالبان از زندان‌های حکومت رها شدند؛ اما رهبری این گروه هیچ گونه تسهیلاتی در راستای صلح ایجاد نکرده بلکه بر حملات و خشونت‌های‌شان افزایش داده اند. 

آقای انوری افزود که طالبان باید به آتش‌بس همه‌جانبه تن دهند؛ زیرا گفتگو و مذاکرات در حال جنگ نتیجه‌ای جز تشدید خشونت و بازی با سرنوشت مردم افغانستان را در پی نخواهد داشت. 

انوری افزود؛ حفظ دست آوردهای مردم افغانستان در گفتگوهای صلح مهم است و هیات‌های گفتگو کننده نباید راهی را بروند که آخرش نا کجا آباد باشد. 

 او تاکید کرد که ترکیب هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان همه جانبه و قابل قبول نیست و از مردم افغانستان نمایندگی کرده نمی‌تواند و باید چهره‌های تاثیر گزار در ترکیب هیات شامل شود. 

آقای انوری بیان کرد که با آغاز کار شورای عالی مصالحه ملی، انتظار می‌رفت که این شورا گره کور از مشکلات پروسه صلح باز کند؛ اما ترکیب این شورا سلیقه‌یی است و افراد متخصص و با نفوذ در آن حضور ندارند. 

آقای انوری از جو بایدن، رییس جمهور جدید امریکا می‌خواهد که رنگ و بوی معامله را از مذاکرات صلح افغانستان بردارد و با فشار بر طالبان و حامیان این گروه، زمینه را برای مذاکرات واقعی فراهم نماید. 

این درحالی است که با آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، رهبران سیاسی گروه طالبان بیشتر مصروف سفر به کشورهای همسایه هستند. رهبران سیاسی این گروه تا کنون در ایران و روسیه سفر کرده و گفته می‌شود در روزهای آینده به چین نیز سفری خواهند داشت.

رهایی ۵ هزار زندانی طالبان به مذاکرات سلیقوی انجامید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد