روند-استیناف-خواهی-در-کمیسیون-شکایات-امروز-پایان-می‌یابد

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که به دلیل نرسیدن فیصله‌های دفتر‌های ولایتی در زمان تعیین شده‌ی آن به دسته‌های انتخاباتی، روند استیناف خواهی امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمدقاسم الیاسی، دبیر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، دیروز یک‌شنبه( ۲۹ جدی) گفت؛ به دلیل این‌که فیصله‌های دفتر‌های ولایتی در زمان تعیین شده‌ی آن به دسته‌های انتخاباتی نرسیده، از همین رو روند استیناف خواهی را تا فردا(امروز دو شنبه) تمدید کرده است.

آقای الیاسی همچنان گفت: «بربنیاد آمار‌های این کمیسیون، تاکنون ۴۷۰۰ شکایت برای ثبت شکایت‌های استیناف خواهی به این کمیسیون رسیده است.»

این عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افزود که ۵۳۷۸ محلی که به بازشماری رفته، هنوز نهایی نشده و احتمال کاهش در شمار محل‌ها وجود دارد؛ زیرا به گفته‌ی او، رهبری هر دو کمیسیون سرگرم نهایی سازی این محل‌ها اند.

روز گذشته فهرست بازشماری بیش از پنج هزار محل به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده است.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانه‌ی کیمسیون مستقل انتخابات می‌گوید که پس از بسته بندی این شکایت‌ها، این فهرست دوباره به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی فرستاده می‌شود و پس از تایید این کمیسیون، روند بازشماری آغاز خواهد شد.

سمیرا رسا، سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان نیز نگران نبود هماهنگی میان کمیسیون‌های انتخاباتی در بازشماری رای‌ها است و می‌گوید که با توجه به شمار بلند شکایت‌ها، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نمی‌تواند در زمان معین به این شکایت‌ها رسیده‌گی کند.

این درحالی است که حجم زیادی از شکایت‌های استیناف خواهی، نگرانی‌هایی را در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به بار آورده است.

روند استیناف خواهی در کمیسیون شکایات امروز پایان می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد