روند-صدور-ویزای-پاکستان-برای-افغان‌ها-تسهیل‌-می‌یابد

مقام‌های پاکستانی در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور گفته اند که سر از فردا خدمات قنسولی افزایش می‌یابد و روند صدور ویزا برای افغان‌ها تسهیل‌ می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی رییس شورای عالی مصالحه ملی نوشته است که آقای عبدالله و اسد قیصر، رئیس اسامبلۀ ملی پاکستان طی یک دیدار در رابطه به فرصت‌ها و مشکلات در روابط میان دو کشور به‌ویژه در عرصۀ تجارت و ترانزیت و گسترش روابط فرهنگی- اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند.

رییس اسامبلۀ ملی پاکستان با اشاره به روابط گستردۀ تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری صلح به ختم جنگ و بحران در افغانستان بیانجامد.

در همین حال، صادق‌خان نماینده خاص پاکستان برای افغانستان گفته است که به استقبال سفر هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان به اسلام‌آباد، کابینۀ کشورش فردا طرحی را تصویب می‌کند که براساس آن تمام متقاضیان افغان، ویزای کثیرالمسافرت دریافت خواهند کرد.

نماینده خاص پاکستان افزود که سر از فردا خدمات قنسولی افزایش می‌یابد و روند صدور ویزا به‌ویژه به تجار، بیمارداران و دانشجویان تسهیل‌ می‌یابد.

آقای عبدالله با ابراز قدردانی از دعوت و میزبانی پاکستان، ایجاد تسهیلات در صدور ویزا را خبر خوش به مردم افغانستان خوانده و ابراز امیدواری کرده که این تسهیلات باعث افزایش روابط تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور گردد.

رییس شورای عالی مصالحه در ادامه از حمایت اسلام‌آباد از مذاکرات جاری صلح سپاس‌گزاری کرده و گفته است که مردم افغانستان انتظار دارند که مذاکرات جاری به نتیجۀ مطلوب که صلح پایدار، با عزت و سراسری در کشور است، برسد. همچنان تاکید کرده که تأمین صلح در افغانستان، نه تنها به سود پاکستان، بل به نفع تمام کشورهای منطقه نیز است.

این درحالی است که رهبر حزب کنگره ملی افغانستان می‌گوید که به شمول رییس جمهور غنی کشورهای چون هند و پاکستان نیز در مسیر پروسه صلح و گفتگوهای بین‌الافغانی سنگ اندازی می‌کنند.

روند صدور ویزای پاکستان برای افغان‌ها تسهیل‌ می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد