رییس-جمهور-از-پروژه-های-ملی-استفاده-سیاسی-می-کند

مقام بلند پایه دولتی: رییس جمهور غنی با استفاده از صلاحیت های وظیفوی اش در امر تطبیق پروژه های بزرگ ملی، سلیقه ای و سیاسی عمل می کند.

به گزارش افغان نیوز: یک مقام بلند پایه دولتی که نخواست نامش گرفته شود، روز پنجشنبه( ۳ - جوزا) طی مصاحبه اختصاصی به خبرنگار افغان نیوز گفت:" رئیس جمهور غنی با استفاده از صلاحیت های وظیفوی اش در امر تطبیق پروژه های بزرگ انکشافی، سلیقه ای، تیمی و سیاسی عمل می کند."

وی افزود، رئیس جمهور غنی با محدود ساختن صلاحیت های برخی از اعضای کابینه دولت و خصوصا کسانی که خلاف اندیشه و تیم وی عمل می نمایند، تلاش دارد به نحوی جلو فعالیت های ملی را بگیرد.

این مقام دولتی علاوه نمود، آقای غنی با لغو سفر های کاری علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب، در ولایت هرات و بلخ؛ اهداف شخصی و منافع کشورهای حامی اش را دنبال می کند. زیرا وزیر انرژی و آب قرار بود،  دو پروژه بزرگ برق را به ارزش ۷.۱۷ میلیون یورو تطبیق و افتتاح نماید؛ اما متاسفانه به اساس هدایت رئیس جمهور غنی، اجازه سفر داده نشد.

این مقام دلیل لغو این تصامیم را اختلاف زبانی وزیر با رئیس جمهور غنی و همچنان عقب زدن تیم داکتر عبدالله عبدالله عنوان می کند.

وی برخورد تبعیض آمیز رئیس جمهور را برای منافع ملی و از بین بردن وحدت مردم افغانستان نگران کننده عنوان کرده، اظهار داشت:" اگر آقای غنی با چنین رویکرد شان ادامه دهد، اختلافات و نفاق در میان اقوام افغانسنان افزایش یافته و منافع ملی را زیر سوال خواهد برد.

این درحالی است که درسال گذشته نیز طی مراسم افتتاحیه پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند، به علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب اجازه اشتراک داده نشد و این دومین بار است که سفر وزیر به منظور تطبیق پروژه های شان در ولایات از سوی رئیس جمهور لغو می گردد.

رییس جمهور از پروژه های ملی استفاده سیاسی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد