وعده-های-دروغین-وزارت-ترانسپورت-در-ترازوی-نقد

وزارت ترانسپورت درحالی از ایجاد ترمینل های معیاری در هشت زون کشور خبر می دهد که رییس اتحادیه موترداران افغانستان آن را وعده های دروغ و فریب مردم می پندارد.

به گزارش افغان نیوز: حکمت الله قوانج، سخنگوی وزارت ترانسپورت، روز چهار شنبه ۲ جوزا در یک کنفرانس خبری در کابل از ایجاد ترمینل های معیاری در هشت زون کشور خبر داد و گفت که مشکلات ترانسپورتی در کشور برطرف و عواید ترانسپورتی به گونه درست جمع آوری خواهد شد.

وی افزود که قرار است کار احداث تیر پارک ها نیز در مسیر شاهراه ها، بنادر سرحدی و ولایات آغاز گردد که با ساخت آن، تسهیلات لازم در زمینه انتقال  اموال صادراتی کشورهای عضو (TIR) که افغانستان نیز عضو آن است، فراهم می گردد."

اما حاجی طلا محمد اتمانزی، رئیس اتحادیه موترداران افغانستان با انتقاد از سخنگوی وزارت ترانسپورت به افغان نیوز گفت: ایجاد ترمینل های جدید برای رشد ترانسپورت یک امر ضروری است؛ ولی حکومت در گذشته نیز چنین وعده های دروغ داده بود که تا کنون عملی نشده است.

وی افزود؛ وزارت ترانسپورت با وعده ها دروغ، خاک به چشم مردم و رهبران حکومت می زند و به دنبال حیف و میل شخصی می باشد. زیرا تعداد زیادی از شرکت های مسافربری و باربری در افغانستان غیر معیاری اند و تا هنوز هیچ گونه برنامه ی برای بهبودی آن روی دست گرفته نشده است.  از سوی هم، جمع آوری عواید از شرکت های ترانسپورتی که مسئولیت وزارت مالیه می باشد؛ بصورت غیر قانونی جمع آوری می شود.

اتمانزی بیان داشت: اتحادیه موترداران با مسدود کردن شرکت های غیر معیاری موافق است اما وزارت ترانسپورت هیچ وقت چنین وعده هایش را عملی نکرده و این بار نیز جز فریب چیزی نخواهد بود. وی افزود، 90 درصد عامل تخریب سرک ها وزارت فواید عامه می باشد که هیچ گونه کنترول بر موتر ها ندارد.

به گفته حاجی اتمانزی: قانون جدید ترانسپورتی که بدون مشوره شرکت های ترانسپورتی تهیه شده است؛ در شرایط کنونی افغانستان غیر قابل تطبیق بوده و امید وارم از سوی شورای ملی رد گردد.

وعده های دروغین وزارت ترانسپورت در ترازوی نقد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد