زمان-برگزاری-انتخابات-ریاست-جمهوری-به-تعویق-افتاد

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از ۳۱ حمل به ۲۲ سرطان به تعویق افتاده است.

به گزارش افغان نیوز: سید حفیظ الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، امروز دو شنبه(5، قوس) طی یک نشست خبری گفت که در طرح تقویم جدید انتخاباتی، ۲۲ سرطان سال آینده زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای‌های ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی در نظر گرفته شده است.

او افزود:” در طرح جدید تقویم انتخاباتی، ۲۱ جدی الی ۱۸ دلو سال جاری روند ثبت نام رای دهندگان آغاز می‌شود و در ۱۵ حوت فهرست رای دهندگان به نشر می رسد”.

آقای هاشمی گفت که روند ثبت نام نامزدان هر چهار انتخابات از ۱۵ دلو الی ۵ حوت سال جاری آغاز می شود و فهرست نهایی نامزدان هم در ۱۵ ثور اعلام خواهد شد.

وی علاوه کرد که صدور اعتبار نامه برای ناظرین از ۱۱ جدی سال جاری الی ۱۱ سرطان سال آینده می باشد و هم‌چنان کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ ثور الی ۱۹ سرطان سال آینده آغاز می گردد.

آقای هاشمی می گوید که کارزارهای انتخاباتی شورای‌های ولایتی و ولسوالی‌ها به ترتیب هر یک از ۳۱ جوزا و ۵ سرطان الی ۱۹ سرطان سال آینده آغاز می‌شود و سرانجام هر چهار انتخابات در ۲۲ سرطان سال بعد برگزار خواهد شد.

هاشمی گفت که بر اساس طرح جدید تقویم انتخاباتی، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در ۱۰ عقرب سال آینده پیش‌بینی شده است.

از سوی هم، عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ حمل سال آینده مطابق با قانون اساسی افغانستان است، اما براساس برخی ملاحظات باید کمی و کاستی در انتخابات آینده رفع گردد.

وی می گوید که باید در تقویم انتخابات ریاست جمهوری مواردی مانند امنیت، کسب اعتماد مردم، بودجه برگزاری انتخابات و وضعیت جغرافیایی در نظر گرفته شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این چندین بار گفته بود که تقويم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند؛ اما هر بار بهانه‌های مختلفی در این مورد آورده است.

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد