زنان-امروز-با-شعار-فریب-نمی-خورند

شماری از مسوولان و فعالان نهادهای جامعه مدنی درتجلیل از روزجهانی زن اظهار داشتند که خانم های امروز با کمپاین ها و شعارهای پشت تریبون دولت مردان و مسوولان فریب نمی خورند، بلکه بالاتر از آن حق دارند بدرخشند.

به گزراش افغان نیوز: بنیاد خیریه مهربان، امروز پنجشنبه( 17 – حوت) در کابل، طی مراسمی، از روزجهانی زن با تقدیم تحایف و لوح تقدیر برای شماری زیادی از زنان و دختران تجلیل به عمل آورد.

فاطمه فاطمی یکی از استادان دانشگاه می گوید، امیدوار هستیم که روزجهانی زن، مختص به یک روز برای خانم های افغان نباشد بلکه این فرهنک بصورت بنیادی و عملی در راستای تامین حقوق زن در کشور تجلیل شود تا زنان در آینده بتوانند جامعه را مدیریت و رهبری نمایند.

خانم فاطمی تاکید دارد که امروز زنان افغان، زنان دیروزی نیست که با کمپاین ها و شعارهای پشت تریبون دولت مردان و افراط گرا ها فریب بخورند.

محمد بهزاد غیاثی، رییس تنظیف شهردای کابل که در این مراسم اشتراک نموده بود گفت: از آغاز فعالیت در ریاست تنظیف شهرداری کابل، تلاش نموده ایم حدود 400 خانم را برای تنظیف شهر، استخدام نماییم.»

آقای غیاثی افزود، ریاست شهرداری کابل، تلاش دارد که برای شمار زیادی از خانم ها، زمینه شغل ایجاد نماید. او همچنان نقش خانم های را درعرصه های مختلف و خدمات عامه المنفعه، مهم وموثر دانسته، اظهار داشت؛ لباس های حدود 360 نفر کارمند ریاست شهرداری کابل را، یک تیم 30 نفری خانم ها می دوزند.

وی همچنان نقش سکتورخصوصی را در تنظیف و پاکی شهر مهم دانسته، می گوید که ریاست شهرداری تلاش دارد تا با 4 الی 5 شرکت که در رأس آنها زنان قرار دارند، قرار داد همکاری امضاء نمایند.

از سوی هم، فیض‌الله هاشمی، رییس بنیاد خیریه مهربان گفت:« جامعه کنونی نیز همانند جامعه دیروز زنان را با دید حقارت و فرهنگ سنتی شان می بیند.»

وی تاکید دارد که حکومت باید عاملان قتل فرخنده را شناسایی و اعدام نمایند تا زنان بدانند که دولت‌مردان می توانند از حقوق آنان در برابر مخالفین  وافراط گرا ها، دفاع می نمایند.

این درحالی است که شمار زیادی از شهروندان در سراسر کشور، از 8 مارچ "روز جهانی زن" با برگزاری مراسم و محافل های مختلف، تجلیل به عمل آورده اند.

زنان امروز با شعار فریب نمی خورند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد