زنان-باید-به-خاطر-تحقق-خواسته-های-شان-قربانی-بدهند

حبیبه سرآبی معاون شورای صلح کشور میگوید که زنان افغانستان هنوز باید برای بدست آوردن حق مشروع شان قربانی بدهند تا مورد تاخت و تاز قرار نگیرند.

به گزارش افغان خبر: خانم حبیبه سرابی افزود زنان باید بدون هراس خواسته های شان را مطرح کنند و متحدانه به سوی مقاصد شان حرکت نمایند.

بانو سرابی در نشست مطبوعاتی" زنان در رهبری" امروز سه شبنه (12دلو) در کابل گفت که پروسه رهبری زنان در طول یک سال توانسته فعالیت های چشم گیر داشته باشد.

به باور معاون شورای عالی صلح؛ زنان افغانستان قدرت مندتر از هر زمان دیگری میباشند و نفوس گسترده‌ی را در سطوح تصمیم گیری دارا هستند.

وی میگوید که روند رشد زنان در حکومت پیشین چشم گیرتر از حکومت فعلی بوده است.

در هیمن حال سیما غنی یکی از فعالان زن میگوید که زنان در انتخابات گذشته 38 درصد رای داده اند و حکومت باید حد اقل 38 درصد بانوان را در تصمیم گیری دخیل نماید.

خانم غنی افزود روند فعلی در کشور برای زنان و جایگاه زنان در حکومت متأثر کننده و این روند میتواند خانم ها را دوباره خانه نشین نماید.

به باور بانو غنی" افغانستان دوباره به گذشته بر گشت می نماید و زنانی که در شوراهای  ولایتی 25 درصد سهم داشتند؛ در خطر کم ساختن این سهم به 20درصد قرار دارد.

از سوی دیگر عادله بهرام مشاور رییس جمهوری در امور جامعه مدنی تاکید میکند که برای آگاهی زنان همه اقشار سیاسی، مدنی، احزاب سیاسی و مراکز آموزشی تلاش جدی نمایند.

بانو بهرام اظهار داشت خشونت علیه زن در همه کشورهای جهان وجود دارد اما در کشورهای که مردم آن دارای تحصیلات عالی و آگاهی بالا میباشند در سطح بسیار اندک قرار دارد.

مشاور رییس جمهوری در امور جامعه مدنی میگوید که زنان افغانستان باید از لحاظ توانمند سازی تقویت شود و از حقوق شان آگاه باشند تا بتوانند از حق شان دفاع نمایند.

به باور بانو بهرام زنان امروز در کرسی های حکومتی سمبولیک بوده و نباید این روند ادامه پیدا کند وی میگوید که زنان باید در تصامم کشور سهم واقعی داشته باشند.

خانم عادله بهرام علاوه کرد که" هر کسی یا هر حزب که میخواهد در انتخابات ها پیروز شوند بانوان افغانستان را در نظر بیگیرند در غیر آن پیروزی برای آنان محال است."

وی از حکومت وحدت ملی خواست که به لیست زنان نخبه‌ی که از سوی گروه داد خواهی حقوق سیاسی زنان فیفا به رییس جمهوری و ریاست اجراییه کشور تحویل داده میشود توجه جدی نماید.

با این همه حمیرا ثاقب رییس خبرگزاری زنان باور دارد که در سیاست افغانستان تعریف از زنان تک بعدی بوده و فقط بهره برداری و وسیله رسیدن به هدف زنان بوده است.

خانم ثاقت تاکید کرد که مشارکت زنان در همه عرصه ها تزئینی بوده و ادامه این روند سرنوشت بانوان کشور را به قهقرای سیاسی می کشاند.

وی از حکومت وحدت ملی خواست که به وعده زمان انتخاباتی شان عمل نمایند و برای توانمند سازی زنان اقدام جدی و عملی را انجام دهند.

این در حالی است که گروه داد خواهی حقوق سیاسی زنان لیست 1080 تن از بانوان نخبه را جهت کاندیدان برای پست های حکومتی و مدیریتی به ریاست جمهوری و ریاست اجراییه امروز تحویل داد.

زنان باید به خاطر تحقق خواسته های شان قربانی بدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد