سرور-دانش-مذاکرات-صلح-با-طالبان-در-حالت-نسبی-«بن‌بست»-قرار-گرفته-است

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که مذاکرات دوحه بین هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان در حالت نسبی «بن‌بست» قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز جمعه (24، دلو ) در اولین سالیاد محمدباقر محقق فرزند محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت که هیأت مذاکره‌کننده طالبان مصروف سفرهای سیاسی است و حتا پیش‌شرط‌های نوی را برای ادامه مذاکرات گذاشته است.

آقای دانش فرصت کنونی را برای تأمین صلح در کشور «طلایی» خواند و اقدامات دولت را در راستای تأمین صلح «شجاعانه» توصیف کرد، اما گفت که طالبان برای تأمین صلح در کشور از خود صداقت و جدیت نشان نداده‌اند.

به گفته او، خشونت و جنگ در کشور افزایش یافته است و تعهداتی را که امریکا و طالبان برای کاهش خشونت‌ها داده بودند، عملی نشده است.

معاون دوم ریاست جمهوری افزود که تدوام نظام سیاسی فعلی و قانون اساسی کشور ضامن بقا و صلح پایدار در کشور است.

به گفته او، اگر روند صلح به انحلال نظام کنونی و الغای قانون اساسی منجر شود، صلح پایدار تأمین نمی‌شود و بلکه خشونت به شکل دیگر ادامه خواهد یافت.

سرور دانش گفت که انحلال نظام کنونی به معنای وادارکردن مردم به پذیرش «امارت اسلامی» یا نظام مورد نظر طالبان خواهد بود که مورد پذیرش مردم و کشورهای منطقه نیست.

وی در اخیر گفت که طرح حکومت موقت به معنای بازگشت به گذشته و فروپاشی  نظام خواهد بود.

 

 

سرور دانش: مذاکرات صلح با طالبان در حالت نسبی «بن‌بست» قرار گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد