سمنگانی-دختران-مسلمان-در-جهان-برای-حجاب-قربانی-می‌دهند

معاون سخنگوی طالبان در پیوند به «تظاهرات علیه منع حجاب در هند» می‌گوید که دختران مسلمان در سرتاسر جهان به‌خصوص در دنیای سیکولار، برای حجاب قربانی می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ طی چند روز اخیر، منع حجاب اسلامی در ایالت کارناتاکا هند، تظاهرات دانش‌آموزان مسلمان را برانگیخته است.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در برگه تویبترش نوشته است: «مبارزه دختران مسلمان هندی، نشان می‌دهد که حجاب فرهنگ عربی، ایرانی، مصری و پاکستانی نه، بلکه ارزش اسلامی است.»

وی افزوده که دختران مسلمان در سرتاسر جهان به‌خصوص در دنیای سیکولار، برای حجاب به اشکال مختلف قربانی می‌دهند و از این ارزش دینی شان دفاع می‌کنند.

مقامات جنوب هند روز سه‌شنبه دستور دادند، همزمان با افزایش تظاهرات علیه منع حجاب اسلامی که خشم دانش‌آموزان مسلمان را برانگیخته، مدارس بسته شوند.

پولیس برای متفرق کردن جمعیتی که در محوطه دانشگاهی دولتی تجمع کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد.

این درحالی است که چندی قبل، شماری از زنان معترض در افغانستان در واکنش به پوشش اجباری طالبان اقدام به آتش زدن برقع کردند. آنان تاکید داشتند که ما حجاب اسلامی داریم؛ حجاب طالبانی نمی‌خواهیم.

شیخ خالد، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان، روز سه‌شنبه(۱۹، دلو) طی یک نشست خبری، گفت: بیگانگان آن‌قدر تبلیغات منفی علیه امر به معروف و نه از منکر کردند که برخی حجاب را آتش زدند و برای برهنگی فریاد زدند. درحالیکه امارات اسلامی به حقوق قانونی زنان متعهد است.

 طالبان در ماه‌های قبل با نصب پوستر و اعلان‌هایی در نقاط مختلف شهرهای افغانستان، برقع را به‌عنوان پوشش مورد تایید این گروه برای زنان افغان معرفی کردند.

سمنگانی: دختران مسلمان در جهان برای حجاب قربانی می‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد