طالبان-تلاش‌ها-برای-پیداکردن-زنان-ناپدیدشده-جریان-دارد

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس الوزرا در دیدار با دیبورا لاینز، نماینده‌ ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان گفته است که طالبان در تلاش پیداکردن زنان معترض ناپدیدشده هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان عصر روز (یک‌شنبه، ۱۷ دلو) از دیدار دیبورا لاینز با مولوی عبدالکبیر خبر داده و در رشته توییتی نوشت که نماینده‌ ویژه دبیر کل سازمان ملل در این دیدار، درباره «ناپدیدشدن شماری از دختران ابراز نگرانی کرده است.»

سمنگانی گفته است که دیبورا لاینز از طالبان به‌خاطر «یکجاشدن زنان ناپدیدشده با خانواده‌های‌شان»، خواستار همکاری طالبان شده است.

مولوی عبدالکبیر در پاسخ به نگرانی در مورد ناپدیدشدن شماری از زنان، گفته است که تلاش‌های طالبان برای پیداکردن آنان جریان دارد. او درباه همکاری ادارات مربوطه «امارت اسلامی» در این خصوص، اطمینان داده است.

این در حالی ‌است که زنان معترض می‌گویند، طالبان در ادامه بازداشت آنان، اواخر هفته گذشته نیز دو زن دیگر را از خانه و محل کار‌شان بازداشت کردند. پیش از این هم دو زن بازداشت شده بودند.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل، عفو بین‌الملل، سفیر آلمان برای افغانستان و همچنین نماینده ویژه امریکا خواستار رهایی زنان معترض از سوی طالبان شده‌اند.

طالبان: تلاش‌ها برای پیداکردن زنان ناپدیدشده جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد