وست-امیدوارم-مکاتب-دخترانه-به-زودی-باز-شود

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که انتظار دارد حکومت طالبان تصمیم خود در پیوند به مسدود ماندن مکاتب  دخترانه بالاتر از صنف ششم را به زودی تغییر دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، روز گذشته در انجمن دوحه گفت: «امیدوارم که در روزهای آینده گواه تغییر این تصمیم باشیم.»

قرار بود تمام مکاتب، به شمول مکاتب دوره متوسطه و لیسه دخترانه، روز چهارشنبه هفته گذشته در سراسر کشور بازگشایی شود. اما وزارت معارف اعلام کرد که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم تا اطلاع بعدی بسته می‌مانند.

این تصمیم واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی را در پی داشته است.

ایالات متحده در واکنش به این تصمیم نشست‌های از پیش‌ برنامه‌ریزی شده با امارت اسلامی در دوحه را لغو کرده است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا در این باره به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما برخی از تعاملات خود، از جمله ملاقات‌های برنامه‌ریزی شده در دوحه را لغو کرده و واضح ساخته‌ایم که این تصمیم را نقطه عطفی در تعامل خود می‌دانیم.»

از سویی هم، نماینده‌گان ده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه طی یک بیانیه مشترک از امارت اسلامی خواسته‌اند که اجازه دهد تا تمام دختران در افغانستان بتوانند به مکتب بروند.

این بیانیه از سوی ناروی، آلبانیا، برازیل، فرانسه، گابن، ایرلند، مکزیک، بریتانیا، امریکا و امارات متحده عربی صادر شده است.

نماینده‌گان ده کشور عضو شورای امنیت ملل متحد در بیانیه مشترک شان گفته‌اند: «پیام ما روشن است: تمام دختران در افغانستان باید بتوانند به مکتب بروند.»

وست: امیدوارم مکاتب دخترانه به زودی باز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد