شورای-عالی-صلح-بار-دیگر-طالبان-را-به-مذاکره-فراخواند

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده که طالبان باید صدای ملت مسلمان افغانستان را لبیک بگویند و وارد مرحله مذاکرات مستقیم با حکومت وحدت ملی شوند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه شورای عالی صلح آمده است که این شورای به مثابه نهاد ملی و میانجیگر و تسهیل کننده پروسه صلح، از فتوای عالمان دینی افغانستان حمایت نموده و از رییس جمهور غنی بخاطر اینکه آتش بس اعلام نموده استقبال می کند. زیرا این موضوع برای آینده مرفه کشور تحت چتر صلح و ثبات دایمی می باشد.

در اعلامیه تصریح شده که شورای عالی صلح با استفاده از این فرصت از تحریک طالبان می خواهد، صدای ملت مسلمان افغانستان را لبیک بگویند و وارد مرحله مذاکرات مستقیم و رو در رو با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان شوند.

ملت بزرگ افغانستان همواره از هرگوشه کشور صدای دادخواهی برای صلح و ختم جنگ را بلنده نموده اند و بسته پیشنهادی صلح که از سوی رهبری دولت اعلام گردید، صدای متحد و متفق مردم ما می باشد.

این درحالی است که گروه طالبان بار ها اعلام کرده که با حکومت افغانستان صلح نمی کند، زیرا این حکومت را دست نشانده امریکا عنوان نموده و عملیات مسلحانه تحت نام "الخندق" را در سراسر ولایت های افغانستان شدت داده است.

شورای عالی صلح بار دیگر طالبان را به مذاکره فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد