غنی-مردم-افغانستان-پس-از-چهل-سال،-صلح-را-تجربه-کردند

رییس جمهور غنی در اجلاس سران سازمان ناتو گفت که مردم ما برای اولین بار پس از چهل سال، تحفه صلح را تجربه کردند و این آزمایش دلیرانه، ظرفیت فوق‌العاده ملت را به خاطر مصالحه، به نمایش گذاشت.

به گزارش افغان نیوز: اجلاس سران سازمان ناتو به اشتراک محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در شهر بروکسل در مقر سازمان مذکور برگزار گردید.

آقای غنی در این اجلاس گفت که وظیفه مهم ما شکستن حلقه خبیثه جنگ، فساد، جرایم و جایگزین ساختن آن به حلقه نجیبه سهم‌گیری، مشارکت، صلح و پیشرفت می‌باشد.

رئیس جمهور از حمایت های کشورهای عضو ناتو از افغانستان، تشکر کرد و گفت که این حمایت ها ما را قادر ساخته است تا تلاش‌های خویش را برای فائق آمدن بر گذشته دو چندان سازیم و به یک دیدگاه به خاطر یک جامعه دموکراتیک همه شمول، یک جامعه اسلامی بردبار و یک اقتصاد متحرک که به عنوان چهارراه آسیا و بستری برای انکشاف منطقه‌یی و همکاری امنیتی عمل کند، نائل آییم.

رئیس جمهور غنی گفت: امروز بررسی شما برای تمدید حمایت‌تان از افغانستان تا سال ۲۰۲۴ به ما توانایی می‌بخشد که به منظور دست یافتن به خودکفایی تلاش کنیم، طالبان را به این متقاعد سازیم که تنها مسیر پیشرو، روند سیاسی است و همچنان بازیگران منطقه‌یی را نسبت به مزایای همکاری تشویق کنیم.

اشرف غنی برگزاری انتخابات های پیشرو را امر حتمی خوانده و همچنان گفت که ما در حال توسعه همکاری‌های منطقه‌یی و جهانی‌ در عرصههای صلح، سرمایه‌گذاری، تجارت و ترانزیت هستیم.

محمد اشرف غنی تصریح کرد که ما با پیروی از اجماع ملی روی صلح، ارادۀ سیاسی خود را با ارائه پیشنهاد گفتگوهای صلح و اعلام آتشبس یک‌طرفه، که از سوی طالبان برای سه روز عید فطر پذیرفته شد، به معرض نمایش گذاشتیم.

وی افزود که برای اولین بار پس از چهل سال، مردم ما تحفه صلح را تجربه کردند. این آزمایش دلیرانه، ظرفیت فوق‌العاده ملت ما را به خاطر مصالحه، ارادۀ شان را برای عفو و بخشش و این که ما صاحب آینده هستیم، به نمایش گذاشت.

رئیس جمهور غنی گفت: متأسفانه هیولای تروریزم، دنیای به هم تنیدۀ ما را متوهم ساخته است و این را به اثبات می رساند که چرا به ناتو نیاز است و چرا افغانستان به عنوان دولت پیشقدم در خط مقدم دفاع از آزادی و امنیت جهانی قرار دارد.

در اخیر اجلاس اعلامیۀ مشترک نیز به نشر رسید که در آن بر ادامۀ حمایت ها و کمک های کشورهای عضو ناتو در چوکات ماموریت حمایت قاطع با افغانستان تا ۲۰۲۴ میلادی تعهد شده است.

غنی: مردم افغانستان پس از چهل سال، صلح را تجربه کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد