صالح-خدا-عضو-شورای-طالبان-نیست

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که صلح به «افراط‌گرایان» خشونت‌افروز ثابت خواهد کرد که محو کثرت‌گرایی ناممکن است و خدا عضو شورای طالبان نیست.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنبه(25، جوزا) در توییتی نوشته است: «صلح به افراط‌گرایان خشونت‌طلب ثابت می‌کند که چشم‌پوشی از کثرت‌گرایی ممکن نیست و خدا عضوی از شورای طالبان نیست.»

آقای صالح روز گذشته با استیفانو پونتیکورو، نماینده غیرنظامی ناتو نیز در مورد صلح گفت‌وگو کرده است. نماینده‌گی ناتو در افغانستان خبر این دیدار را در برگه توییترش هم‌رسانی کرده و گفته است که از تعهد جدی دولت افغانستان به روند صلح در این مقطع مهم تاریخی استقبال می‌کند.

معاون ریاست جمهوری با بازنشر این توییت گفته است که جمهوریت پیروز میدان است و «قاتلانی که به نام خدا مردم را قتل عام می‌کنند، باید توبه کنند و اعتقادات مخدوش خودشان را اصلاح کنند.»

امرالله صالح از چهره‌های بلندپایه دولت افغانستان است که همواره موضع تند در قبال طالبان داشته است و این گروه را «مبدع و مبتکر» حمله‌های انتحاری، تروریستی و زمینه‌ساز خشونت در کشور می‌داند.

نماینده‌ غیرنظامی ناتو در افغانستان در گفت‌وگو با امرالله صالح که از طریق کنفرانس ویدیویی صورت گرفته، تأکید کرده است که  باید روی شروع مذاکرات بین‌الافغانی مشروط به کاهش خشونت تمرکز شود.

این در حالی است که مقام‌های بلندپایه حکومتی و امریکایی می‌گویند که مذاکرات بین‌الافغانی در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

صالح: خدا عضو شورای طالبان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد