صلح-درافغانستان،-محور-نشست-گروه-تماس-در-عربستان

نشست گروه بین‌المللی تماس با حضور نمایندگان ۵۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از بی بی سی محور اصلی گفت‌وگوها در بیستمین نشست این گروه، امنیت افغانستان و دورنمای ثبات در کشور مان بود که با تاکید مجدد بر حمایت از برقراری ثبات و امنیت و مصالحه ملی در افغانستان پایان یافت.

یوسف العثیمین، رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی در کنفرانس کنونی در جده گفت آنها از کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده علما که قرار است ماه آینده در عربستان برگزار شود، انتظار دارند که تفسیر و تعبیر اشتباه‌آمیز تعلمیات دینی اصلاح شده و روحیه تحمل و بردباری در افغانستان برای پیروان مکتب‌های مختلف دینی ترغیب شود.

عبدالرحمن، دیپلومات افغان در عربستان سعودی گفته که انتظار دارند؛ نتایج این نشست برای تامین ثبات در افغانستان مثبت باشد.

این نشست در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی یا OIC در شهر جده عربستان سعودی برگزار شده و هیاتی از دولت افغانستان به شمول نماینده شورای عالی صلح در این جلسه حضور داشتند.

این نشست در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی یا OIC در شهر جده عربستان سعودی برگزار شده و هیاتی از دولت افغانستان به شمول نماینده شورای عالی صلح در این جلسه حضور داشتند

رئیس هیات افغانستان، حکمت خلیل کرزی، معاون وزارت خارجه کشور در این کنفرانس گفت: "دولت وحدت ملی افغانستان خود را ملزم می‌داند همه تدابیر لازم را در برای دفاع از مردم غیر نظامی، زنان و کودکان در برابر دشمنان قصی القلبی که عمدا آنها را هدف قرار می‌دهند، اتخاذ کند."

او گفت دولت اصلاحات کلیدی را زیر دست دارد که موجب پیشرف روند صلح در این کشور خواهد شد.

در یک سال اخیر، گزارش‌هایی هم از رفت و آمد اعضای گروه طالبان به عربستان بارها منتشر شده است.

به تازگی یک رسانه محلی گزارش کرد که یک هیات متشکل از مقامات سابق طالبان به دعوت پادشاه سعودی به آن کشور سفر کرده است.

صلح درافغانستان، محور نشست گروه تماس در عربستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد