طالبان-تا-آخر-امسال-افغانستان-را-تصرف-می‌کنند

رهبر جمهوری‌خواهان در سنای امریکا، با ابراز نگرانی از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پیش‌بینی می‌کند که طالبان تا آخر امسال، این کشور را تصرف خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از شبکه‌ی فاکس‌نیوز، میچ مکانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای امریکا روز پنج‌شنبه (۱۶ ثور) در جمع خبرنگاران در ایالت کنتاکی، گفت: «احتمال این‌که طالبان دوباره بتوانند اداره‌ی افغانستان را به دست بگیرند، تا آخر سال وجود دارد.»

آقای مکانل افزوده است: «من نگران آینده‌ی زنان و دختران افغانستانی هستم. ما در وضعیتی قرار خواهیم گرفت که در گذشته بوده ایم.»

این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به انتقادهای هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس، وزیرهای خارجه‌ی پیشین در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفت: «من تنها نیستم که این حرف را می‌گویم. من معتقدم که بیرون‌کشیدن کامل نیروها اشتباه است. من فکر می‌کنم حضور در آن‌جا برای مقابله با تروریزم و اهداف آموزشی به نفع یک امریکایی است.»

آقای مکانل هم‌چنان گفته است که در یک سال گذشته هیچ سرباز امریکایی در افغانستان کشته نشده است، به این دلیل ما نباید در تمام مدت در آن‌جا درگیر جنگ نظامی باشیم و نباید این جنگ را «بی‌پایان» تلقی کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز پنج‌شنبه (۱۶ ثور) جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در یک نشست خبری، گفت؛ هنوز پاسخ این پرسش را نمی‌داند که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، چگونه از تصرف کابل توسط طالبان جلوگیری می‌شود.

طالبان تا آخر امسال افغانستان را تصرف می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد