فصل-جدیدی-از-روابط؛-آسترالیا-در-کنار-افغان‌هاست

ماریس پین،‌ وزیر خارجه‌ آسترالیا در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور وعده سپرد که ما در فصل جدیدی از روابط در کنار افغان‌ها باقی می‌مانیم.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در این دیدار از کمک‌های نظامی و مُلکی آسترالیا به مردم افغانستان در ۲۰ سال گذشته استقبال نموده است.

 وی افزوده است که نقش آسترالیا در تحولات دو دهه‌ی اخیر افغانستان به‌ویژه در تقویت ارزش‌های دموکراتیک و کمک‌های بشردوستانه مثبت بوده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی همچنان گفته است که تلاش‌های صلح در یک مرحله‌ی حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارد و مردم افغانستان برای دست یافتن به صلح پایدار و باعزت به همکاری دوام‌دار جامعه‌ بین المللی ضرورت دارند.

در همین حال، وزیر خارجه‌ آسترالیا وعده سپرد که کشورش در کنار سایر متحدین افغانستان همچنان به کمک‌های خود به افغان‌ها ادامه می‌دهد. 

وی افزود که با بیرون شدن نیروهای بین‌المللی از افغانستان، فصل جدیدی از روابط و همکاری میان افغانستان و جهان باز می‌گردد و آسترالیا در این مرحله در کنار مردم باقی می‌ماند. 

خانم پین بر ضرورت تسریع گفت‌وگوهای صلح و کاهش جنگ و خشونت تأکید ورزید و گفت که افزایش تلفات مُلکی و هدف قراردادن غیر نظامیان در افغانستان برای جامعه جهانی قابل قبول نیست. 

این درحالی است که گفتگوهای صلح قرار بود در ۲۴ اپریل در شهر استانبول ترکیه برگزار شود؛ اما این نشست به دلیل عدم اشتراک طالبان، تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاد.

فصل جدیدی از روابط؛ آسترالیا در کنار افغان‌هاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد