طالبان-و-پاکستان-از-قطعنامه-لویه-جرگه-استقبال-کردند

گروه طالبان و مقام‌های پاکستانی از قطعنامه پایانی لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان مبنی بر آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک‌ طالبان استقبال کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد صادق، نماینده‌ ویژه‌ پاکستان در امور افغانستان با نشر تویتی از قطعنامه پایانی لویه جرگه مشورتی صلح مبنی بر آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک‌ طالبان استقبال کرده‌است.

از سوی هم، گروه طالبان نیز فیصله لویه جرگه مشورتی صلح در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی خود را یک گام مثبت خوانده و می‌گوید که مسئلۀ آتش‌بس در جریان گفت‌وگوی بین‌الافغانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در همین حال، مارکوس پوتزیل، نماینده خاص آلمان در امور افغانستان دیروز یک‌شنبه(19، اسد) در توییتی نوشت که با حکم آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان که توسط رئیس جمهور غنی امضا می شود، هر دو طرف باید برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آماده باشند.

نماینده خاص آلمان برای افغانستان خاطرنشان کرده که کشورش آماده است تا نقش فعالی را در روند مذاکرات که قرار است طی چند روز آینده آغاز شود، ایفا کند.

لویه‌جرگه مشورتی صلح، پس از سه روز در کابل، دیروز یک‌شنبه(19، اسد) به کارش پایان داد؛ نشستی که در آن، اشتراک‌کننده‌گان از نقاط گوناگون کشور برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت حدود ۴۰۰ زندانی طالبان، دور هم گرد آمدند.

در قطنامه لویه جرگه آمده که باید اطمینان حاصل شود تا درصورت رهایی این زندانیان، مذاکرات مستقیم بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای بصورت فوری آغاز گردد. رییس جمهور غنی نیز در مراسم پایان جرگه تاکید کرد که حکم رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا می کند.

طالبان و پاکستان از قطعنامه لویه جرگه استقبال کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد