هند؛-دوست-استراتژیک-و-حامی-پیشرفت‌های-افغانستان

رئیس جمهور غنی طی پیام های جداگانه، روز استقلال هند را به رئیس جمهور و صدراعظم آن کشور تبریک گفته و افزوده است که هند به عنوان دوست نزدیک همواره از دست‌آوردها و پیشرفت‌های افغانستان پشتیبانی کرده و از هیچ نوع همکاری دریغ ننموده است.

به گزارش افغان نیوز: عنوانی رام ناته کوویند رئیس جمهور و نارندرا مودی صدراعظم هند، پیام های جداگانه تبریکیه از سوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  به مناسبت روز استقلال هند، ارسال شده است.

در این پیام ها آمده است: خرسندم افغانستان و هند همیشه برای توسعه و تحکیم روابط دوستانه خویش تلاش های مستمر نموده و هند به عنوان دوست نزدیک از دستاوردها و پیشرفت های افغانستان پشتیبانی کرده و از هیچ نوع همکاری دریغ ننموده است.

همچنان رئیس جمهور غنی در این پیام های تبریکی نگاشته است: مردم افغانستان از دوستی و روابط نیک و حسنه شان با هند و مردم آن کشور به خوبی یاد نموده و از آن خشنود اند.

آقای غنی می افزاید: دولت افغانستان، جمهوری هند را دوست نزدیک استراتژیک و متحد خویش میداند و مشوره ها و هماهنگی های خود را در زمینه توسعه‌ بیشتر روابط میان دو کشور و موضوعات مهم منطقوی با این کشور ادامه خواهد داد.

اشرف غنی در این پیام ها، ضمن آرزوی گسترش مزید مناسبات میان دو کشور، برای رئیس جمهور و صدراعظم هند صحت و سلامتی و به مردم آن کشور، سعادت، ترقی و پیشرفت آرزو کرده است.

این درحالی است که به باور کارشناسان، هندوستان در زمان اداره اوباما به عنوان یک چالش برای افغانستان به حساب می‌رفت اما اداره ترامپ یک تغییر قابل ملاحظه در رابطه به هند به وجود آورده است و این کشور را بخشی از راه حل منازعه افغانستان می‌داند.

هند؛ دوست استراتژیک و حامی پیشرفت‌های افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد