عبدالله-از-موضع-مشترک-کشورهای-تروئیکا-استقبال-کرد

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی از موضع مشترک کشورهای تروئیکا دربارۀ صلح افغانستان، استقبال نموده و افزوده است که بحران جاری راه‌حل مسلحانه نداشته و ادامه خون‌ریزی توجیه‌ناپذیر می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این شورا که امروز شنبه(۱۱، ثور) منتشر شده، آمده است که از بیانیۀ مشترک ترویکای توسعه یافته- نمایندگان کشورهای امریکا، چین، روسیه+پاکستان دربارۀ صلح، کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس، تسریع مذاکرات، دست‌یابی به یک موافقهٔ سیاسی و خروج مسوولانۀ نیروهای بین‌المللی از افغانستان استقبال می‌کنیم. 

همچنان از تلاش‌های ترویکای توسعه‌یافته و کشورهای قطر، ترکیه و سازمان ملل متحد برای میزبانی و تسهیل گفت‌وگوهای صلح و کمک در راستای تسریع مذاکرات و برگزاری کنفرانس استانبول قدردانی می‌کنیم. 

شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که انتظار داریم به کمک کشورهای دوست و همکار افغانستان، گفت‌وگوها به منظور ختم جنگ و رسیدن هر چه زودتر به یک موافقهٔ سیاسی، به نتایج قناعت‌بخش و قابل قبول برای تمام طرف‌ها برسد. 

اعلامیه می‌افزاید: ما معتقد هستیم که بحران جاری راه‌حل نظامی و مسلحانه ندارد. ادامۀ خشونت، خون‌ریزی و کشتار مردمان بی‌گناه توجیه‌ناپذیر می‌باشد و به غیر از تباهی سرمایه‌های مادی و بشری این کشورسودی ندارد. 

بنابراین، آغاز خروج نیروهای بین‌المللی یک فرصت برای تفاهم سیاسی است. شورای عالی مصالحهٔ ملی تلاش جدی دارد تا در همآهنگی با طرف‌های مطرح سیاسی از این فرصت مسوولانه استفاده شود. 

این درحالی است که نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (تروئیکا) با هیئت مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان دیدار کردند.

نمایندگان این کشورها با نشر بیانیه‌ای مشترک، هدف از این گفت‌وگوها را دریافت راه‌‌هایی برای حمایت از مذاکرات بین‌الافغانی و کمک به طرف‌ها برای رسیدن به یک توافق و آتش‌بس دایمی و جامع عنوان کردند.

همچنان در این بیانیه مشترک آمده است: «ما انتظار داریم که طالبان به تعهدات خود مبنی بر جلوگیری از استفادهه گروه‌ها و افراد تروریست از خاک افغانستان برای تهدید امنیت هر کشور دیگر، عمل کنند.»

عبدالله از موضع مشترک کشورهای تروئیکا استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد