عبدالله-سخنگوی-وزارت-امورخارجه-به-کارش-ادامه-دهد

ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در پیوند به برکناری سخنگوی وزارت امورخارجه از سوی ارگ اعلام نموده که انتصابات و برطرفی‌ها را در اين موقع تنها مي‌توان با انتخابات مرتبط دانست.

به گزارش افغان نیوز: صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان روز جمعه(12، میزان) در مورد سفر هیئت طالبان به پاکستان گفته بود که کابل از تلاش هر کشوری برای صلح استقبال می‌کند و امیدوار است که پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان " راست و عملی" کار کند.

این اظهارات آقای احمدی به عنوان سخنگوی وزارت خارجه خلاف حرف‌های سخنگوی رئیس‌جمهور درباره سفر طالبان به پاکستان تلقی شد.

پس از آن، محمد اشرف غنی؛ رئیس‌جمهوری افغانستان، روز گذشته صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را برکنار کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با نشر اعلامیه گفته است که صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه در حمایت از پروسه صلح موقف وزارت خارجه را بیان کرده است.

در اعلامیه آمده است که انتصابات و برطرفی‌ها را در اين موقع تنها مي‌توان با انتخابات مرتبط دانست. بناء وی الی نهايي شدن نتيجه‌ی انتخابات به كارش ادامه می‌دهد.

ریاست اجراییه تصریح نموده است که موضوعات مربوط به سياست خارجی و موقف دولت افغانستان در این موارد مهم نياز مند بحث و توافق در بالاترين سطح حكومت می‌باشد تا تمام بخش‌های حكومت از يك موقف واحد برخوردار باشند و با صدای واحد صحبت نمایند.

عبدالله: سخنگوی وزارت امورخارجه به کارش ادامه دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد