غنی-ما-شاهد-یک-تغییر-بی‌پیشینه-هستیم

رییس جمهور غنی در نشست عمومی کنفرانس جینیوا گفت؛ ما شاهد یک تغییر نسلی بی‌پیشینه هستیم، زیرا زنان و جوانان افغان جایگاهی شان را در عرصه‌های رهبری، حکومت، جامعه و سیاست دریافته اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این نشست تاکید داشت که ما شاهد یک تغییر نسلی بی‌پیشینه هستیم. با امید و خوشبینی زیاد شاهد هستیم که نسل کنونی زنان و جوانان افغان، جایگاهی که در عرصه‌های رهبری، حکومت، جامعه و سیاست شایسته آن هستند را می‌یابند.

وی افزود؛ مسؤولیت‌ها به صورت کامل به آنان سپرده نشده، اما آنان برخاستهاند و مدعی آن جایگاه‌اند. بنابراین من و عبدالله افتخار می‌کنیم که مثابه تسهیل‌کنندگان این روند بوده‌ایم. این چهره‌های نوپا دیدگاه تازه‌ای با خود دارند که نشأت‌گرفته از مفکوره‌های تحصیل‌یافته‌ترین و اجتماعی‌ترین نسلی است که تا حال در کشور وجود داشته است.

آقای غنی گفت؛ آنان که در شرایط جنگی متولد شده و رشد کرده‌اند، آماده هستند تا رهبری وطن را در مسیر دستیابی به صلح و رفاه به دست گیرند. برخلاف نخبگان سیاسی گذشته که سیاست زور که ریشه در ترس و شخصیت‌شان را اِعمال می‌کردند، نسلی که در دوره‌ی هزارساله کنونی رشد کرده‌، تجسم‌کننده آن شرایط سیاسی است که ثبات پایدار به همراه داشته باشد – به عبارت دیگر، این نسل یک محیط سیاسی که برخاسته از نهادهای قوی، خدمات عامه و حسابدهی و شفافیت دموکراتیک  باشد، را در ذهن می‌پرورانند.

این امیدواری های رییس جمهور غنی در حالی مطرح می شود که در گوشه گوشه ای افغانستان هر روز شاهد حملات تروریستی و جنگ های متعدد میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی هستیم.

غنی: ما شاهد یک تغییر بی‌پیشینه هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد