غنی-و-عبدالله-در-مورد-آغاز-کار-توزیع-شناسنامه-های-برقی-گفتگو-میکنند

قرار است شام امروز رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در مورد اجرایی شدن توافقنامه سیاسی دیدار نمایند، یکی از موضوعات اصلی این نشست؛ بحث در مورد قانون ثبت احوال نفوس و آغاز کار توزیع شناسنامه های برقی است.

به گزارش افغان خبر: شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز شنبه (3میزان) در یک نشست خبری بیان کرد که رئیس‌جمهور و رئیس اجرائیه در مورد قانون ثبت احوال نفوس بحث و گفتگو می‌کند.

آقای مرتضوی، بیان داشت که جمهور و رئیس  اجرائیه در این نشست روی موضوعات مختلف گفتگو می‌کنند، که یکی از مهم‌ترین موضوعات آن را آغاز توزیع شناسنامه‌های برقی و ذکر کلمه افغان در این شناسنامه‌ها شکل می‌دهد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری همچنان علاوه کرد که میان رئیس‌جمهور غنی و رئیس اجرائیه اختلاف وجود ندارد و تنها در مواردی تفاوت دیدگاه است و این یک امر عادی است.

او می‌گوید که تفاوت دیدگاه میان دو رهبر حکومت وحدت ملی را رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزرگ جلوه می‌دهد، اما در حقیقت هیچ‌گونه اختلافی موجود نیست.

مرتضوی علاوه کرد که اصلاحات انتخاباتی نیز انجام خواهد شد و در این زمینه قانون جدید انتخابات در هفته آینده در جریده رسمی وزارت عدلیه به نشر میرسد.

به گفته معاون سخنگوی ریاست جمهوری، با اصلاح نظام انتخاباتی زمینه برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی ها فراهم می‌شود، با تکمیل شدن این شوراها، لوی جرگه صلح نیز برگزار خواهد شد.

همچنان مرتضوی در مورد ادامه کار حکومت وحدت ملی توضیح داد و گفت که برای اجراشدن توافقنامه سیاسی دو سال در نظر گرفته‌شده بود، اما زمان یک دور ریاست جمهوری در افغانستان بر اساس قانون اساسی پنج سال است و حکومت وحدت ملی نیز بر اساس این قانون پنج سال دوام خواهد داشت.

 

غنی و عبدالله در مورد آغاز کار توزیع شناسنامه های برقی گفتگو میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد