غنی-و-عبدالله-در-مورد-صلاحیت-های-ریاست-اجرائیه-به-توافق-رسیدند

رئیس جمهورغنی و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در چهارمین دیدار رو در رو با هم؛ در مورد صلاحیت ها و مسئولیت های ریاست اجرائیه به توافق رسیدند.

به گزارش افغان خبر: ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه‌ی بیان کرده است که رييس جمهور و رييس اجرائيه به سلسله ملاقات‌هايی‌که طی روزهای گذشته برای بیرون رفت از بن‌بست سیاسی حکومت وحدت ملی انجام داده بودند، شام روز چهارشنبه چهارمین دیدار خود را در ارگ ریاست جمهوری با یکدیگر انجام دادند.

نشست امروز با تاکید مجدد روی تطبيق مواد موافقتنامه، همکاری مشترک، تفكيك مسوؤليت ها و صلاحيت هاي رياست جمهوري و رياست اجرائيه و تقویت پایه‌های حکومت وحدت ملی توافق‌هایي بدست آمد.

در این نشست روي تعيينات بر مبناي توافقتنامه سياسي، اصول مشوره، مشارکت ملی، نمایندگی عادلانه، شایسته سالاری، صداقت و تعهد به برنامه‌هاي اصلاحی حکومت وحدت ملی، پرهيز از برخورد دوگانه و حضور کامل رئیس اجرائيه در پیشنهاد افراد مناسب برای احراز مقام‌های ارشد حکومتی متمركز بود.

تنش ها میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه پس از مقرر شدن نادر نادری به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی از سوی رئیس جمهور افزایش یافت.

پس از آن رئیس اجرائیه به سخنرانی ها و کنفراس های مطبوعاتی علیه ارگ جبهه گرفت و بیان کرد که روش و شیوه سیاست خویش را تغیر میدهد.

آقای عبدالله با مقرر شدن نادرنادری به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی مخالفت کرده بود، اما رئیس جمهور بدون در نظر گرفتن این امر نادری را به این سمت گماشت.

در نشست حاضر دو طرف توافق کرده اند که از برخورد دوگانه پرهیز گردد و رئیس اجرائیه در پیشنهاد افراد مناسب برای احراز مقام‌های ارشد حکومتی سهم داشته باشد.

غنی و عبدالله در مورد صلاحیت های ریاست اجرائیه به توافق رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد