غنی-پس-از-این-یک-تیم-متعهد-خواهم-داشت

رئیس جمهور غنی در مراسم معرفی نامزد وزیران کابینه به ولسی جرگه، گفت که پس از این، من یک تیم متعهدی را خواهم داشت تا در تطبیق دیدگاه های ملی همکار باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز چهار شنبه(30، میزان) در مراسم معرفی نامزد وزیران کابینه به ولسی جرگه، گفت که دیدار امروزم به منظور معرفی کابینه، نشانۀ احترام عمیق به ارزش های قانون اساسی و تاکید بر اصل تفکیک قوای سه گانه است.

وی افزود که به شمول همه ما، بزرگترین آرزوی پنج نسل زنده افغانستان خاتمه دادن به خشونت های میراثی و تحمیلی است تا آرزوی وحدت ملی، مشارکت همه اقشار و انکشاف متوازن در همه سطوح کشور عملی گردد.

رییس جمهور غنی گفت: ما در مقطع از تاریخ قرار داریم که ضرورت عقلانیت در طرح و قاطعیت در عمل را از فرد فرد این ملت به صورت یک کتله واحد، خواهان است.

آقای غنی تصریح نمود که تفاهم و هماهنگی کامل بین قوه مقننه و قوه اجرائیه، ضرورت امروز و استحکام فردای نظام جمهوری ماست. تفاهم و هماهنگی ضرورت به پا بندی، به صلاحیت ها، وظایف، اصول و ضوابط قانون اساسی دارد.

غنی در بخشی از سخنانش گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما، به صورت متواتر ثابت نموده اند که پاسبانان راستین قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان و متعهد به ارزش های حاکمیت قانون و مدافعان استقلال، امنیت ملی و آزادی افغانستان می باشند.

اشرف غنی همچنان افزود که قربانی‌های عظیم به ما این حق را داده که در درگیری های کوتاه مدت دیگران دخیل نشویم. ایجاد اجماع منطقوی به یک افغانستان که دارای روابط چند جانبه باشد، از ماموریت های کلیدی ماست.

به گفته وی، با تایید این کابینه از آدرس شما، من یک تیم متعهدی را خواهم داشت تا در تطبیق دیدگاه های ملی با من همکار باشد.

نامزدوزیران درحالی قرار است به‌خاطر اخذ رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند که حدود هفت ماه از مراسم سوگند رییس‌جمهور غنی و پنج ماه از امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی ارگ و سپیدار می‌گذرد.

غنی: پس از این یک تیم متعهد خواهم داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد